۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۱۵۲۹۶
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

تکفیری‌ها نسخه‌ای صهیونیستی برای از بین بردن اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که همه مجموعه‌های علمی کشور باید خطر جریان‌های تکفیری را مورد توجه و بررسی قرار دهند، گفت: تکفیری‌های نسخه‌ای از سوی اسرائیل غاصب برای از بین بردن اسلام هستند.
آيت‌الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز در دیدار مدیران و مسؤولان جهاد دانشگاهی قم، با اشاره به 8 شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، گفت: تخریب قبور ائمه بقیع داغی همیشگی بر قلوب مسلمانان است.

جهاد دانشگاهی یک نهاد مؤثر، مبارک و مهم در نظام اسلامی است

وی همچنین 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد مؤثر، مبارک و مهم در نظام اسلامی است که در این مدت توانسته اقدامات مثبت و در خور توجهی را انجام دهد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: هرچه زمان می‌گذرد بیشتر شاهد موفقیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در کشور می‌شویم از این رو همه مردم، مسؤولان و مراکز علمی باید قدردان این مجموعه باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که عنوان جهاد برای چنین مجموعه‌ای برازنده است، ابراز کرد: مجاهدت‌های فراوانی در باب رشد علمی و تولید علم از سوی این مجموعه صورت گرفته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به موفقیت‌های صورت گرفته علمی از سوی جهاد دانشگاهی، بیان کرد: این‌که شما بتوانید با چند آزمایش به نتایج مهمی دست پیدا کنید ظاهر قضیه است و موفقیت‌های صورت گرفته از سوی این مجموعه جزء عنایات الهی است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که فرمول‌ها و آزمایشات ظاهر علم هستند و علم محسوب نمی‌شوند، افزود: علم واقعی را خدا در دل انسان قرار می‌دهد و مجموعه جهاد دانشگاهی باید مهذب‌تر و متدین تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

وی موفقیت را در سایه تلاش و کوشش فراوان دانست و اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی باید در کنار تلاش و کوشش با تدین و اعتقاد افق‌های جدیدتری را برای جهان اسلام باز کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: هرچه نتایج جدیدتری در علوم به دست آید باید اتصال آن مجموعه به دین و خدا بیشتر شود.

فقه پزشکی باید مستقل شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بر ضروت تعامل و همکاری جهاد دانشگاهی با مراکز حوزوی تأکید کرد و گفت: ارتباط با حوزه و علما به جهاد دانشگاهی کمک می‌کند تا مسائل و مباحث مستحدثه پزشکی بهتر حل شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که دائره فقه پزشکی بسیار گسترده است، از آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای پاسخگویی به مسائل مستحدثه پزشکی خبر داد و افزود: مسائل فراوانی در فقه پزشکی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود و در تلاش هستیم تا فقه پزشکی مستقل شود.

ضرورت همکاری جهاد دانشگاهی با حوزه علمیه

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی تحولی در دانشگاه ها ایجاد کرده است، ابراز داشت: در حوزه علمیه نیز فقها و مراکز علمی تحولات شگرفی را به وجود آورده‌اند و این دو مجموعه با همکاری هم می‌توانند مشکلات عرصه پزشکی را حل کنند.

تکفیری‌ها نسخه‌ای اسرائیلی برای از بین بردن اسلام هستند

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که همه مجموعه‌های علمی کشور باید خطر جریان‌های تکفیری را مورد توجه و بررسی قرار دهند، گفت: تکفیری‌ها نسخه‌ای از سوی اسرائیل غاصب برای از بین بردن اسلام هستند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به حمایت‌های رژیم صهیونیستی از وهابیت تکفیری، بیان کرد: سرکردگان گروه‌های تکفیری همچون ابوبکر البغدادی تربیت شدگان و آموزش دیدگان اسرائیل هستند.

رژیم صهیونیستی گروه‌های تکفیری را برای امنیت خود به وجود آورده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی گروه‌های تکفیری را برای امنیت خود به وجود آورده است، اظهار کرد: وهابیت در گذشته به دنبال تخریب دین بود و تا حدودی در این زمینه به موفقیت دست پیدا کرد، اما امروز این گروه‌ها جدی‌تر وارد عرصه اسلام هراسی شده و با اقدامات غیر انسانی خود به نام اسلام چهره اسلام را مخدوش می‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که امروز گروه داعش به اسم اسلام و با گفتن تکبیر کودکان و مردم بیگناه را سر می‌برد، تأکید کرد: در میان حیوانات درنده نیز ضوابطی وجود دارد اما اسرائیل غاصب و دست پرورده او یعنی داعش از حیوانات درنده پست‌تر و وحشی تر هستند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که مسأله فلسطین مسأله جهان اسلام است، بیان کرد: اگر مسلمانان مسأله فلسطین را حل نکنند روز به روز مشکلات فلسطین بیشتر می شود و خطرات بیتشری متوجه اسلام می‌شود.

وی با اشاره به اعتقادات وهابیت، گفت: وهابیت در برخی از موارد ظاهر را حفظ می‌کرد اما گروه‌های تکفیری به دنبال تخریب کعبه و قبر نبی مکرم اسلام هستند؛ در باطن فکر وهابیت طواف دور خانه خدا شرک است اما آنها امروز به وسیله داعش اعتقادات خود را به صورت علنی بیان می‌کنند.

اسرائیل دشمن نخست اسلام است و باید از بین برود

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که مسأله مهدویت و حکومت حضرت مهدی(عج) برای تکفیری‌ها مثل روز روشن است، گفت: آنها فکر می‌کنند می‌توانند با این مسأله مقابله کنند از این رو به دنبال از بین بردن مسلمانان هستند تا حضرت نتواند کاری از پیش ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که همه مراکز علمی کشو و اقشار مختلف مردم باید بدانند که دشمن اولیه اسلام اسرائیل غاصب است،‌ اظهار کرد: اسرائیل باید از بین برود و بنا به فرموده امام راحل اسرائیل غده سرطانی در حال رشد است و باید آنرا از بین برد./927/پ201/ج

ارسال نظرات