۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۱۵۳۰۰

تحلیل آیت‌الله علم الهدی از حوادث منطقه/ تلاش دشمن برای قطع ارتباط ایران با مقاومت

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علم الهدی به تحلیل تلاش دشمن برای قطع ارتباط ایران با مقاومت پرداخت و گفت: مقاومت منهای ایران قدرتی نخواهد داشت، منزوی و محدود می‌شود و وقتی محدود شد طبیعی است که سرکوب شود.
آيت الله علم الهدي ديدار مدير عامل و اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار حجت‌الاسلام محمدمهدی محقق مدیرعامل و جمعی از همکاران و خبرنگاران خبرگزاری رسا، تحلیل برخی از متدینان را نسبت به حوادث خاورمیانه، فلسفه تشکیل داعش و حوادث غزه اشتباه توصیف کرد.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه غربی‌ها به آنچه ما معتقد هستیم معتقد نیستند و باور ندارند، بنابراین نباید نسبت به باورهای خود حوادث را تحلیل کنیم، پرسید: چگونه است که وقتی اینها به عقیده ما باور ندارند می‌خواهند این عقیده را از بین ببرند.

 

وی افزود: غربی‌ها به یک جریان مادی‌گری اعتقاد دارند که با هرگونه جریان ماورایی مقابله کند؛ آنها یک جریان ماورایی مانند مسیحیت را می‌خواهند که به دنیایشان کاری نداشته باشد، بنابراین با مطلق عقاید ماورایی ما هم برای مبارزه باور ندارند که بخواهند طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

 

آیت‌الله علم ‌الهدی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند آمریکایی‌ها مسلمان و شیعه هم هستند، امام زمان (عج) را قبول دارند و الآن می‌خواهند بیایند جلوی امام زمان را بگیرند، اظهار داشت: یک عده دنبال این تحلیل‌ها هستند و می‌گویند فیلم‌هایی که در هالیوود ساخته می‌شود از این منظر است.

 

وی در ادامه تحلیل خود از حوادث منطقه را با دو رویکرد اسلام و مقاومت ارائه کرد و گفت: آنها در مسأله اسرائیل تلاش می‌کنند به هر قیمتی که شده مقاومت را در هم شکسته و نابود کنند و نابودی مقاومت هم به این است که ارتباط آن را با ایران قطع کنند.

 

مقاومت منهای ایران منزوی می‌شود

 

عضو مجلس خبرگان از تلاش آمریکا و اسرائیل برای بر هم زدن ارتباط فیزیکی و واقعی ایران با مقاومت با هدف عدم ارسال امکانات و نیرو به غزه سخن گفت و ابراز کرد: وقتی پشتیبانی ایران از مقاومت قطع شود، قدرت آن بسیار ضعیف شده و با یک حرکت تند نظامی سرکوب شده و از بین می‌رود.

 

وی ادامه داد: فعالیت دوم آنها این است که اسلام‌گرایی را از بین ببرند تا این توجهی که در دنیا و غرب نسبت به اسلام شده از بین برود و تنها راه هم این است که جریان تروریست‌ها و داعش را به وجود آوردند و از تشکیل این گروه تروریستی دو نتیجه هم حاصل می‌شود.

 

آیت‌الله علم الهدی تسلط بر غرب عراق و شرق سوریه را که سبب قطع ارتباط زمینی ایران و مقاومت می‌شود فلسفه تشکیل داعش عنوان و تصریح کرد: مقاومت منهای ایران قدرتی نخواهد داشت، منزوی و محدود می‌شود و وقتی محدود شد طبیعی است که سرکوب شود.

 

وی گفت: تمام هدف آمریکا و عربستان آن است که گروه تکفیری داعش را در استان الانبار عراق مستقر کرده و دولتی را به وجود آورند که بر بخشی از عراق و بخشی از سوریه مسلط شوند تا ارتباط ایران با مقاومت از نظر زمینی از بین برود، دریا را هم که در کنترل خود دارند.

 

امام جمعه مشهد ارائه یک چهره وحشت‌انگیز و ترس آور از اسلام را جزو هدف‌های دیگر استبکبار عنوان و ابراز کرد: داعشی‌ها را به عنوان مسلمان به میدان آورده‌اند تا از اینها یک خونخوار و آدمکش به تصویر بکشند و به عنوان اسلام تند و افراطی معرفی کنند.

 

تحلیل اشتباه غرب از محاصره غزه

 

وی با بیان اینکه غربی‌ها تلاش می‌کنند اصل اسلام را به عنوان دین خشونت‌طلب معرفی کنند و در اذهان جهانیان این‌گونه القا کنند که پایان اسلام آدمخوری و آدمکشی است، گفت: آنها با یک حرکت دو نتیجه می‌برند و بر روی این دو مسأله هم اصرار دارند، وگرنه نه به امام زمان (ع) معتقدند و نه به سفیانی.

 

آیت‌الله علم الهدی تحلیل غرب به ویژه آمریکا و اسرائیل را نسبت به حوادث منطقه اشتباه خواند و افزود: یکی از روزنامه‌های اسرائیل نظریه یکی از کارشناسان سیاسی آمریکا را اینگونه نوشت که اسرائیل برای محاصره غزه مرز مصر را بست و از این طرف مرز سوریه را باز گذاشت.

 

وی با بیان اینکه ایران از طریق مرز سوریه موشک‌هایش را به غزه انتقال داد و الآن این موشک‌ها را بر سر اسرائیل می‌زنند، ادامه داد: مقاومت از مرز سوریه اسلحه و از مرز مصر آذوقه و دارو می‌آورد و اشتباه اسرائیل این بود که مرز آذوقه را بست و مرز اسلحه را باز گذاشت، کار به جایی رسید که اکنون حرکت شدیدی در اسرائیل و آمریکا علیه حکام اسرائیل به وجود آمده است.

 

صدور تفکر مردمی مقاومت در منطقه

 

این استاد حوزه دیگر اشتباه غرب را در تشکیل و تجهیز گروه تکفیری داعش عنوان کرد و گفت: تحلیل‌های گوناگون از این امر خبر می‌دهد که دشمنان با تشکیل داعش ره صد ساله ایران را یکساله کردند، چراکه ما اگر می‌خواستیم تفکر بسیجی و مقاومت مردمی را از کشور خودمان به کشورهای اسلامی صادر کنیم حداقل 50 سال به زمان نیاز داشت.

 

وی تصریح کرد: مسأله تفکر مقاومت مردمی آسان نیست، آن هم وقتی که در کشورها دولت‌ها و حکومت‌ها همه فاسد هستند و در نقاطی هم که انقلاب شده حکومت‌های سرکار آمده دینی نیستند؛ حداقل با این کیفیت چگونه می‌توانستیم تفکر و اندیشه مردمی را از کشور صادر کنیم.

 

آیت‌الله علم الهدی گفت: جریان داعش و بروز درگیری در سوریه و عراق سبب شد که حداقل توانستیم در این دو منطقه تفکر مقاومت مردمی را صادر کنیم و الآن مسأله مقاومت مردمی برای دین و اسلام به عنوان یک اصل مطرح شده و این امر در عراق جواب داده است.

 

وی ادامه داد: فاصله تکفیری‌ها تا بغداد بسیار کم بود و به راحتی می‌توانستند آنجا را تصرف کنند اما با فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی و سازماندهی که ایران انجام داد مقاومت مردمی را به جایی رساند که کل داعش و امکاناتشان را برگرداند و بخشی از عراق را آزاد کرد.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نوع تفکر مقاومت مردمی را بدون کوچک‌ترین مشکلی صادر کردیم، گفت: کارشناسان سیاسی غرب فهمیدند که با این نقشه ضرر کرده‌اند و در حال حاضر هم خود عربستان و آمریکا از این مسأله پشیمان شده و نمی‌دانند با با این آدمکش‌ها چه کار کنند.

 

وی تنها راه غرب برای برون رفت از این مشکل را قتل تروریست‌ها دانست و افزود: اکنون عربستان مرزهایش را بسته و دیگر به این گروه تکفیری امکانات نمی‌دهد؛ اینها می‌خواهند تکفیری‌ها ضمن سرکوب عراق و سوریه کشته شوند و دیگر به کشور عربستان و کشورهای اروپایی باز نگردند./920/پ201/ج

ارسال نظرات