۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۳۱۱

همایش منطقه ای اوقاف و ثبت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش منطقه ای مشترک سازمان اوقاف و سازمان ثبت کشور به منظور بررسی راهکارهای تعامل بیشتر و حل مشکلات ثبتی موقوفات در تبریز برگزار می شود.
وقف

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: به منظور بررسی راهکارهای تعامل بیشتر و حل مشکلات ثبتی موقوفات، نخستین همایش منطقه ای و مشترک سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد کشور فردا 15 مرداد در تبریز برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که تعامل و همکاری خوبی میان این دو سازمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هدف از این همایش که با حضور معاون اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و مدیر کل املاک سازمان ثبت و اسناد در تبریز همراه خواهد بود، حفظ و صیانت از موقوفات به عنوان میراث ماندگار است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در این همایش مدیران کل، معاونان حقوقی و کارشناسان ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت و اسناد استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و اردبیل حضور خواهند داشت، گفت: هم اکنون پرونده های متعددی در خصوص اسناد مربوط به موقوفات در منطقه شمال‌غرب کشور در مراجع ذیربط مفتوح است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با باین این‌که اداره کل اوقاف استان در نظر دارد از محل اوراق وقفی، در صورت امکان بیمارستانی برای خدمات به بیماران نیازمند احداث کند، گفت: کارکرد موقوفات در زمینه های مختلف درمانی و بهداشتی از جمله کمک به تأمین دارو و درمان بیماران نیازمند در سال‌های اخیر چشمگیر است.

 


وی همچنین از انتشار فراخوان همایش «تبریز، پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» به همت کمیته حوزه های علمیه مستقر در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال مقاله پایان مرداد ماه سالجاری بوده و این همایش در دو نوبت صبح و عصر در روز 23 مرداد از ساعت 10 تا 13 ظهر در بازار مظفریه تبریز برگزار می شود.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: نقش حوزه های علمیه و علمای تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، پیشینه تشیع در تبریز، نقش مردم تبریز در فرهنگ تشیع، نقش مردم تبریز در حرکت های مذهبی و انقلابی، «تبریز، صفویه و تشیع»، نقش سادات تبریز در توسعه فرهنگ تشیع، امامزادگان و بقاع متبرکه تبریز و نقش آنان در ترویج تشیع از جمله محورهای این همایش است.

 


به گفته وی موقوفات تبریز و نقش آنها در ترویج فرهنگ تشیع، نقش سه علامه تبریزی در فرهنگ تشیع، بازار تبریز و فرهنگ تشیع، خدمات متقابل تبریز و تشیع، هیأت های مذهبی تبریز و نقش آنان در اعتلای فرهنگ تشیع، نقش شهریار و شعرای تبریزی در فرهنگ تشیع، نمادها و هنرهای شیعی در تبریز از جمله دیگر موضوعات پیشنهادی برای ارسال مقالات است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات