۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۴۲۲

نشست مشترک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی فعالیت‌ها و برنامه های این کمیته در تبریز برگزار شد.
ستاد همکاري هاي وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: متأسفانه هنوز بسیاری از مدارس دخترانه استان از وجود طلاب و مبلغات محروم هستند.

 


وی با تأکید بر توسعه دامنه فعالیت کمیته در مدارس سراسر استان خاطرنشان کرد: بهتر است مصوبات این جلسات به صورت علمی و کاربردی پیاده شود، هنوز از ظرفیت تبلیغی، تربیتی و فرهنگی حوزه های علمیه خواهران و برادران در مدارس دخترانه و پسرانه استان به صورت کامل استفاده نشده است.

 


حجت الاسلام مسعودنیا تصریح کرد: پیشنهاد می شود جلسات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به صورت شهرستانی نیز برگزار شود تا مسائل فرهنگی و عقیدتی مبتلابه در هر منطقه به صورت تخصصی مورد بحث قرار گیرد، افزون بر این‌که اجرایی شدن مصوبات جلسات بایستی با جدیت پیگیری شود.

 


همچنین جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این نشست بر گسترش همکاری های موجود میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و با اشاره به تاثیرگذاری حضور معنوی روحانیت در مدارس به ویژه در اقامه نماز جماعت و آموزش احکام اظهار داشت: تعامل، همکاری و هم اندیشی با حوزه های علمیه جزو اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.

 


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه و علمای دینی می توانند با نفوذ کلام در میان دانش آموزان موجی از نشاط معنوی در مدارس راه اندازی کنند، افزود با برنامه های متنوع و با نشاط که قابلیت اجرایی در مدارس را داشته باشند می توان آموزه های دینی را به بهترین شکل ممکن به ترویج داد.

 


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تقریب نگرش ها در برنامه ریزی ها و اجرای صحیح مصوبات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی را مورد تأکید قرار داد و افزود: با وحدت و همدلی و تقریب نگرش ها می توان در پرورش دینی دانش آموزان موفق بود.

 


پاشایی با اشاره به طرح مدارس امین در سال تحصیلی 94-93 تصریح کرد: نیازمند ورود مؤثر و یاری روحانیت در این طرح هستیم تا بتوانیم مباحث اعتقادی دانش آموزان را تقویت کرده و نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص مورد نیاز جامعه را تحویل دهیم، چراکه در این صورت آینده نظام به سوی افق های روشن علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی رهنمون خواهد شد.

 


گفتنی است، در این نشست که با حضور نمایندگانی از ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همراه بود، هیچ نماینده‌ای از مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران آذربایجان شرقی حضور نداشت.

 


حجت الاسلام انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه برادران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا علت عدم حضور نماینده این مرکز در این جلسه را تشریفاتی و بی فایده بودن جلسات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه تمامی صحبت‌های قبلی صورت گرفته، تنها در همان حد مانده و اقدامی عملی از سوی آموزش و پرورش ندیده‌ایم
./935/پ202/ب4

ارسال نظرات