۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۱۵۴۷۳
آیت الله ممدوحی:

بنیان‌های معنوی در جامعه تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خواستار تقویت بنیان های معنوی در جامعه به‌ ویژه در میان جوانان شد.
آيت الله حسن ممدوحي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله حسن ممدوحی با تاکید بر تقویت بنیان های معنوی در جامعه به‌ویژه در میان جوانان، ارتباط بیشتر مردم با ساحت مقدس امام زمان(عج) و ایجاد بصیرت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) در جامعه را توصیه نمود.

 

عضو جامعه مدرسین قم افزود: برخی عوامل در زندگی مانع ارتباط انسان با خدا می‌شوند و از انسان سلب توفیق شده و رغبت به عبادت را ضعیف می‌کند در واقع می‌توان ارتباط با خدا را حاصل زمینه‌های قبلی عبادت و توفیق‌های بعدی عبادت دانست.

 

آیت‌الله ممدوحی بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، در قدم های اول، جوانان هستند که می‌طلبد به عزم و پشتکار وارد قدم‌های بعدی شوند و در این راه علاقه و محبت خود را به خدای متعال تقویت کنند که برای جوانان امری قابل دسترس و مورد قبول حضرت ولی‌عصر(عج) است.

 

 عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) در روایات بسیاری ما را به صبر و استقامت در حفظ ایمان و عقیده امر کرده اند عنوان کرد: ثبات و استقامت در حفظ ایمان و عقیده، صبر و تحمل بر مصیبت ها است وراه ثبات ایمان و حفظ عقیده و نگهداری نفس ازطغیان و عصیان، در عمل کردن به وظایف است .

 

وی تصریح کرد: برای حفظ ایمان و ثبات عقیده ، اول باید خودسازی کرد و خودسازی آنقدر مهم هست که خدا در قرآن به آن قسم یاد می کند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: حالا وظیفه مابه عنوان منتظران فرج مهدی(عج) خودسازی و تطهیر است که نباید از آن غافل شویم تا فضیلت صحبت با امام را درک کنیم که به یقین آنان که خویشتن خویش را به طهارت ساخته اند، از عطر کلام مهدی(عج) بهره­مند می شوند و جان شان صفا می یابد که آنان همان یاران مهدی منتظر هستند.

 

 آیت‌الله ممدوحی در پایان افزود: فرمایش امام صادق(ع) گواه این سخن است که فرمودند: هر کس دوست دارد از اصحاب مهدی(عج) باشد، باید که منتظِر باشد و به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار کند./998/د102/ب

ارسال نظرات