۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۱۵۴۹۷
رییس جمهور در نشست توسعه و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری:

تورم تا پایان سال به کمتر از 25 درصد می رسد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با اشاره به این که دولت به قول هایی که در زمینه اقتصادی از بدو تشکیل داده، وفادار است، گفت: ما به مردم قول دادیم که تورم را مهار کنیم و این کار را انجام دادیم و امسال نیز آن را به کمتر از 25 درصد خواهیم رساند.
رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران، در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری این استان، با اشاره به وضعیت بی ثباتی اقتصاد در جامعه، قبل از دولت یازدهم، اظهار داشت: ما در روزهای نخستین آغاز به کار این دولت، با مشکلات بسیاری مواجه بودیم؛ چرا که بی ثباتی اقتصادی در جامعه به اوج خود رسیده بود و این جامعه را با مشکل بسیاری مواجه می کرد.
 
وی تلاش دولت برای ثبات در بخش اقتصادی کشور را نخستین اقدام دولت بیان کرد و افزود: هم زمان با ثبات در بخش اقتصادی، در بسیاری از بخش های دیگر نیز ثبات نسبی برقرار کردیم و در زمینه های مختلف اقتصادی، تعادل برقرار ساخیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دولت ثبات همراه با امید را در بسیاری از بخش ها، سر لوحه کار خود قرار داد، اظهار داشت: بازار پول و سرمایه نیز یکی دیگر از بخش های اقتصادی کشور بود که به شدن نیاز به ثبات داشت که در این زمینه مقررات اصلاح و در پی آن آرامش حکم فرما شد.
وی با بیان این که دولت در پی آرامش و تعادل نسبی در بخش اقتصادی بوده است و در این راه حتی رییس جمهور نیز به خود اجازه نداده است که تصمیمات شخصی بگیرد، ابراز داشت: یکی از جنبه های مثبت این دولت، مشورت کردن نه تنها با وزرا و هیأت دولت بوده است بلکه همیشه از نظرات و راهنمایی های نخبگان، کارشناسان و اهل فن استفاده کرده است.
رییس جمهور با اشاره به این که دولت به قول هایی که در زمینه اقتصادی از بدو تشکیل داده، وفادار است، خاطرنشان کرد: ما به مردم قول دادیم که تورم را مهار کنیم و این کار را انجام دادیم و امسال نیز آن را به کمتر از 25 درصد خواهیم رساند.
این مقام مسؤول تعامل و ثبات را نیاز امروز بخش اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در زمان گذشته تعامل خوبی با بازار سرمایه صورت نگرفته است که خوشبختانه در این دولت، قدم های مؤثری در این بخش برداشته و به معنای واقعی به ثبات رسیده ایم.
 
وی همچنین به مشکلات ساختاری در بخش بانکی کشور اشاره کرد و گفت: خروج از رکود اقتصادی و ایجاد ثبات در همه زمینه های مهم ترین بحث دولت در ماه های گذشته و در جلسات متعدد بوده که نتیجه هم داده است اما تا رونق بسیار فاصله داریم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که دولت نیازمند کمک بخش خصوصی در بحث سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید به آینده کشور اطمینان داشته باشد و بداند که این راه طبق برنامه و با نگاه دقیق سیاست داخلی و خارجی پیش می‌رود.
رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش سیاست خارجی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور گفت: همانگونه که از رکود اقتصادی در حال خروج هستیم، از تحریم‌ها نیز در حال خروج بوده و تا ماه‌های آینده همه آثار آن را می‌بینیم.
این مقام مسؤول با بیان این که دولت خود را رقیب بخش خصوصی نمی داند و در پی تعامل با آن ها است، اظهار داشت: دولت همه توان خود را برای حمایت از بخش خصوصی به کار خواهد گرفت و این را بدانید که اگر دولت با بخش خصوصی همکاری و تعامل داشته باشد و شفاف سازی کند، فساد مالی از جامعه رخت بر خواهد کند.
وی با اشاره به این که دولت در پی آن است که زمینه های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی را آسان کند، افزود: اگر می خواهیم به ثبات اقتصادی برسیم، باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و دولت این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده است و آن را بیشتر هم خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی به ظرفیت های متعدد استان در بخش های مختلف همچون گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: دولت و صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی آمادگی دارد تا استعدادهای زیاد این استان را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی سرمایه گذاری کند.
وی به احداث راه آهن شهرکرد – اصفهان اشاره کرد و گفت: دولت همه توان خود را به کار خواهد گرفت که این راه آهن تا 5 سال آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری برسد تا استان از بن بست نجات پیدا کند./9457/پ202/ج
ارسال نظرات