۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۱۵۵۱۰
رییس جمهور در جمع علما، نخبگان و ایثارگران چهارمحال و بختیاری:

ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ به معنای ادامه راه انقلاب است/ دولت به نقد عالمانه افتخار می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تأکید بر این که ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ به معنای ادامه راه انقلاب است، گفت: اگر امروز در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا ایستادگی کردیم و در برابر قدرت های بزرگ، سر تعظیم فرود نیاوردیم و تسلیم نشدیم، قدر و منزلت شهدا را دانسته ایم و در مسیر آنها قدم گذاشته ایم.
رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران، در جمع علما، ایثارگران و نخبگان این استان، با بیان این که خانواده های شهدا و ایثارگران، افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: دولت از این که خود را خادم این خانواده ها بداند و در خدمت آن ها باشد، به خود می بالد و از هر کمکی به آن ها دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به این که در نظام اسلامی، تقدیم جان در راه آرمان های انقلاب، افتخاری عظیم و ستودنی است، خاطرنشان کرد: به یقین اگر می خواهیم به شهیدان و ایثارگران این مرز و بوم احترام بگذاریم، باید تنها راه و مسیر آن ها را ادامه دهیم و از آرمان های آن ها حراست کنیم و در این صورت است که دین خود را به آن ها ادا کرده ایم.
ریس‌جمهور با تأکید بر این که ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ به معنای ادامه راه انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر امروز در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا ایستادگی کردیم و در برابر قدرت های بزرگ، سر تعظیم فرود نیاوردیم و تسلیم نشدیم، قدر و منزلت شهدا را دانسته ایم و در مسیر آن ها قدم گذاشته ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دولت و نظام خود را مدیون شهدا و ایثارگران می دانند، ابراز داشت: دیدار و عیادت از جانبازان و ایثارگران کاری بسیار ستودنی است اما ادامه دادن راه آن ها، بسیار والاتر و ارزشمندتر است که باید همگان سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رییس جمهور کشورمان همچنین به رسالت و مسؤولیت سنگین علما و روحانیان اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط امروز جهان اسلام بسیار بحرانی و دردناک است؛ همگی باید نسبت به توطئه های دشمنان و استکبار در جهت نابودی ایران و جهان اسلام هوشیار باشیم و آن ها را جدی بگیریم.
وی به فجایع دردناک غزه، فلسطین، سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: امروز از پیکره جهان اسلام خون می چکد و عامل اصلی این جنایات، دشمنان قسم خورده اسلام هستند که تحقق شعار از نیل تا فرات خود را در خونریزی دیده اند.
رییس جمهور با تأکید بر این که اتحاد و همدلی، تنها راه نجات امت اسلام است، ابراز داشت: اگر می خواهیم دشمن را سر جایش بنشانیم و دست آن را از تعدی به کشورهای اسلامی کوتاه کنیم، باید قدرتمند باشیم و به یقین افزایش قدرت معنوی و فرهنگی ما، تنها راه مقابله با دشمن است و شکی در آن نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که باید در کنار افزایش قدرت فرهنگی و معنوی، به فکر بالا بردن قدرت مادی نیز باشیم، گفت: در این میان رسالت سنگینی بر دوش نخبگان و علمای دین نهاده شده است که باید با همه توان وارد میدان شوند.
وی در ادامه راز قدرتمند شدن کشور را در رفع مشکلات عنوان کرد و افزود: ما در کشور مشکلات فراوانی در زمینه های مختلف داریم که از آن میان می توان به معضل بی آبی اشاره کرد که اگر برای آن راه حلی پیدا نکنیم، در آینده ای نزدیک با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
رییس جمهور، رفع مشکل بیکاری را نیز یکی از عوامل قدرتمند شدن کشور بیان کرد و ادامه داد: این که ما از سال 86 تا 91 در کشور اشتغال خالص نداشتیم، فاجعه ای بزرگ برای کشور بوده است.
رییس قوه مجریه در ادامه با تأکید بر این که دولت به نقد عالمانه افتخار می کند، اظهار داشت: ما از نقدی که خیرخواهانه باشد و با نیت تقویت دولت و نظام انجام پذیرد، استقبال می کنیم؛ نقد دولت باید از سوی نخبگان، علما، صاحب نظران و دل سوزان نظام صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که تحقق شعار سال بدون حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست، افزود: اگر می خواهیم فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی در جامعه و حتی مسائل امنیتی به خوبی خود را نشان دهد و فراگیر شود، باید خود مردم وارد میدان شوند و به یقین بدون همکاری و مشارکت عمومی محقق نخواهد شد.
وی با تأکید بر این که پیروزی در دفاع مقدس، حاصل حضور همه جانبه همه اقشار مختلف جامعه بود، خاطرنشان کرد: به یقین پیروزی در آن شرایط سخت و ایستادگی در مقابل آن دشمنان تا گردن مسلح، جز با لطف خدا و عنایات حضرت بقیه الله(عج) و به صحنه آمدن مردم محقق نمی شد.
رییس جمهور در ادامه به بحث غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه اشاره و تأکید کرد: ایران اسلامی با همه توان از کشورهای مظلوم منطقه دفاع می کند و این بدان معنا است که رژیم صهیونیستی باید آرزوی خود از نیل تا فرات را به گور ببرد./9457/پ202/ج
ارسال نظرات