۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۵۲۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

انقلاب اسلامی کشتی نجات بشر از فرهنگ مادی و نگاه تبعیض آمیز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت کشتی نجاتی بود که سوار شدگان در آن توانستند از مهلکه فرهنگ مادی گرایی و نگاه تبعیض آمیز رهایی پیدا کرده و بنای زندگی خود را سالم بنیان نهند.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: فرهنگی که غربی ها در صدد ترویج و توسعه آن ها هستند فرهنگ برگرفته از آرمان لیبرالیسم و در حقیقت لختی و عریان شدن انسان معاصر است که در این شاکله حیا و عفت از بین رفته و جای آن را ظواهر مادی فرا می گیرد.

 

وی با بیان این که در مقابل این طغیان فرهنگی و اندیشه فساد، سبک و سلوک انقلاب اسلامی انسان معاصر را از منجلاب فساد به سمت تکیه بر حقایق و باورهای دینی سوق داده است، افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت کشتی نجاتی بود که سوار شدگان در آن توانستند از مهلکه فرهنگ مادی گرایی و نگاه تبعیض آمیز رهایی پیدا کرده و بنای زندگی خود را سالم بنیان نهند.

 

حجت الاسلام کریمی با برشمردن برجستگی های سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی ادامه داد: در این سبک زندگی روح عطوفت، صمیمیت، اخوت و شاخصه های صداقت و احترام به بزرگان و معیار عقلی و انسانی بر هر هوا و هوس غالب است و ما بیش از هر زمان دیگر با تبعیت از قرآن و سیره اهل بیت سعی می کنیم زندگی خود را تحیکم بخشیم.

 

وی اضافه کرد: جوانان به ویژه دانشجویان باید به عنوان قشر آگاه و اندیشمند جامعه از فریب سبک زندگی غربی دوری گزیده و در جامعه اسلامی با الهام از سیره اهل بیت عصمت و طهارت، زندگی خود را بر ساده زیستی و دوری از تجملات و لذت های مقطعی بنا نهند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: باید از گسترش اعتیاد، طلاق و فروپاشی کانون خانواده به عنوان یک الگو و سبک زندگی غربی جلوگیری شود.

 

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم تا با شناخت دقیق معیارها و محک های زندگی اجتماعی و اسلامی سعی کنیم تا برخی آفت ها کنار گذاشته و زمینه ای فراهم آید تا یک روند رو به جلو را در پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی شاهد باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که یکی دیگر از زمینه های خودباختگی نابسامانی های اقتصادی و سیاسی است، گفت: آن ها که وضعیت نابسامان کشور خود را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنند دچار خودباختگی می شوند و همچون سربازی که روحیه خود را از دست داده، نمی تواند از موقعیت سنگر و اسلحه خود استفاده کند.

 

وی اظهار داشت: در داخل کشور برخی از جوانان وقتی به کمبودهای خود نگاه می کنند دیگر توانایی آن را ندارند که از نیروها و استعدادهای خود به درستی استفاده نمایند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که خودباوری به معنای صحیح یکی از ارزش های اسلامی انسانی و از نیازهای جوانان است، ادامه داد: جوان عدالت، آزادی و شجاعت را دوست دارد و آرزو دارد که خود قهرمان شجاعت و آزادی و عدالت باشد تا بدین وسیله بتواند مقبولیت اجتماعی پیدا کند. 

 

وی خاطر نشان کرد: اما الگوهای منفی غربی که از طریق فیلم و کتاب و رسانه های گروهی به جوانان القا می شوند مانع خودباوری جوانان است به طوری که جوانان فکر کنند این خود واقعی آن ها است.

 

حجت الاسلام کریمی افزود: بسیاری از جوانان برای مشهور شدن و قهرمان شدن، دیوانه وار دست به احمقانه ترین و زشت ترین اعمال همچون استفاده از آرایش ها و لباس های غربی، اعتیاد، مدگرایی، تقلید و پیروی کورکورانه از فرهنگ مبتذل و فاسد غرب می زنند تا بتوانند این نیاز کاذب خود را تامین کنند./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات