۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۵۴۳
آیت الله خاتمی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان آذربایجان شرقی:

حمایت از رهبری در فتنه 88 را افتخار سیاسی عمرم می دانم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فتنه 88 را افتخار فعالیت سیاسی عمرم می دانم.
آيت الله سيداحمد خاتمي  آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: شورش فتنه‌گران در سال 88 دعوای سیاسی نبود، در حقیقت آتش‌افروزی فتنه‌گران هیچ ربطی به انتخابات نداشت.


وی خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات 88 عده‌ای کاندیدا شدند و مردم به آنان رأی ندادند، بعد به دنبال ابطال رأی و نظر مردم و انتخابات بودند و اتهام تقلب را مطرح کردند، در حالی که حتی یک برگ سند برای این ادعا نتوانستند ارائه کنند، بعد شورش های خیابانی راه انداختند که مردم در قیام 9 دی آنان را محکوم کردند.


آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که بنده حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فتنه 88 را افتخار فعالیت سیاسی عمرم می دانم، افزود: رهبر انقلاب در آن دوران تنهاترین سردار در مقابله با فتنه‌گران بودند، بنده در سخنرانی های گذشته عرض کردم که حکم فته‌گران محاربه بوده و جزای محاربه اعدام است.


وی ادامه داد: پس از اظهار نظر شرعی بنده برخی رسانه های معاند اعلام کردند که خاتمی حکم سران فتنه را صادر کرد. کجای سخنان بنده این مفهوم را داشت. تشخیص این‌که چه کسی محارب است و چه کسی نیست، بر عهده دادگاه است، بنده صرفا حکم شرعی محاربه را اعلام کردم.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که فتنه‌گران باید نسبت به اشتباهات گذشته خود اعتراف و از ملت و رهبری طلب بخشش کنند، افزود: در آن صورت شرایط عوض خواهد شد و ممکن است رأفت نظام شامل حال آنان شود، حماسه 9 دی نشان داد که اعمال فتنه‌گران خلاف جهت نظام و توصیه‌های رهبری بود.


آیت الله خاتمی در پاسخ به سؤالی در رابطه تحرکات اخیر داعش در منطقه و برنامه آینده این گروهک تروریستی گفت: ابوبکر البغدادی یک سال تحت آموزش موساد بوده است، داعش دست پرورده آمریکا و اسرائیل برای در تفرقه در جهان اسلام به وجود آمده، همچنان که خانم هیلاری کیلینتون در خاطرات خود به آن اعتراف کرده است.


وی تصریح کرد: اگر دولت و ارتش عراق بتواند از بسیجی های داوطلب خود به درستی استفاده کند، شر داعش دفع خواهد شد، البته از سوی دیگر باید مراقب جریان های افراطی شیعه که با حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حال فعالیت هستند، بود، اقدام اخیر وزارت اطلاعات در تعطیلی دفاتر شبکه های ماهواره ای این جریان ها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.


امام جمعه موقت تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی ارزیابی مجلس خبرگان رهبری نسبت به عملکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: کمسیون تحقیق خبرگان رهبری عملکرد حضرت آیت الله خامنه ای را ارزیابی و اعلام کرده؛ تنها بزرگی که لباس ولایت فقیه بر قامت ایشان برازنده و زیبنده است، تنها امام خامنه ای است.


وی با بیان این‌که رهبری در اوج محبوبیت میان مردم هستند، افزود: باید دانست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها مردم حلال مشکلات بوده و از برخی خواص و نخبگان جلوتر هستند، همچنان که حماسه 9 دی آن را اثبات کرد.


آیت الله خاتمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر مواضع رهبری نسبت به عملکرد یک ساله دولت یازدهم تصریح کرد: موضع رهبری حمایت از دولت است، همچنان که در دولت های گذشته نیز این مواضع را شاهد بودیم، اما مسأله ای که اخیرا رهبری بدان اشاره کردند؛ این بود که نباید به بهانه اعتدال جریان های مؤمن کنار زده شوند.


وی همچنین با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: خطوط قرمز مذاکرات از سوی رهبری تبیین شده است، اما باید دانست که آنان نظام ولایی و دینی ایران را بر نمی تابند، مشکل آنان بمب اتم نیست که چرا که فتوای حرمت استفاده از تسلیحات کشتار جمعی از سوی رهبری انقلاب این بهانه آنان را برطرف کرده است.


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان ادامه داد: اگر مسله هسته ای حل شود، آنان بر موشک های ایران متمرکز خواهند شد، بعد به بهانه حقوق بشر ایران را تحریم می کنند، حقیقت امر آن است که نم یخواهند مشکل حل شود، مگر این‌که مجبور به این امر شوند، باید دانست که آمریکا و اسرائیل ذره ای خیر ملت ایران را نمی خواهند./935/پ202/ج

ارسال نظرات