۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۵۵۴۷
کارشناس مسائل سیاسی:

سازش با دشمن نتیجه ای جز شکست ندارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: ملاک موفقیت یک کشور تنها هزینه بالای نظامی نیست، بلکه قدرت نرم آن کشور نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد، ایران قدرت نظامی بالایی در حد قدرت نظامی آمریکا ندارد، اما قدرت نرم ایران از قدرت نرم آمریکا بالاتر است.
ايزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی ، امروز در نشست هم اندیشی کاروان های رضوی که در  سالن همایش هتل فانوس مشهد برگزار شد، گفت: سازش با دشمن، نتیجه ای جز شکست در پی ندارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نیاز مخاطب در امر تبلیغ ، ابراز کرد: زمانی کار تبلیغاتی اثر گذار است، که به نیاز مخاطب توجه شود و متاسفانه ما در این زمینه ضعیف عمل کرده ایم. 

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: وضعیت مباحث بین الملل در دنیا، وضعیت ویژه ای است؛ چرا که دنیا در حال تغییر و تحول است و شرایط برای فرصت های جدید مهیا است.

ایزدی گفت: دشمن درصدد این بود که با تحمیل تحریم و فشارهای اقتصادی، از گرایش مردم ایران به آرمان های جهموری اسلامی و همچنین از نفوذ فکری و معنوی قدرت نرم ایران بکاهد، که چنین نتیجه ای نگرفت. اهرم های ایران، چون اهرم هسته ای همچنان بر قوت خود باقی هستند.

وی گفت: آمریکا از لحاظ هزینه نظامی در رتبه اول دنیا قرار دارد، اما اگر هزینه نظامی تنها شاخص موفقیت بود، می بایست امریکا موفق ترین سیاست خارجی را داشته باشد که در عمل این چنین نیست.

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: آمریکا در کشور سوریه با هدف براندازی بشار اسد، وارد شد، در کشور عراق نیز، هزینه هایی زیادی را صرف کرد، اما نتوانست در این دو کشور کمتری تاثیری از لحاظ ساختار سیاسی بگذارد؛ چرا که تمایلات این دو کشور به سوی ایران، به مراتب بیش تر از تمایل به سمت آمریکا است.

این استاد ارتباطات و کارشناس حوزه آمریکا گفت: آمریکا 780 میلیون دلار بودجه صرف تبلیغات رسانه ای و ترویج دموکراسی کرده است، اما در عمل موفق نبوده و تأثیر چندانی نگذاشته است

قدرت نرم آمریکا از ایران پایین تر است

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه وجهه ی عمومی امریکا در دنیا پایین است، ادامه داد: ملاک موفقیت یک کشور تنها هزینه بالای نظامی نیست، بلکه قدرت نرم آن کشور نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد، درست است که ایران قدرت نظامی بالایی در حد قدرت نظامی امریکا ندارد، اما قدرت نرم ایران از قدرت نرم امریکا بالاتر است.

وی افزود: زمانی که رییس جمهور ایران به کشور لبنان سفر می کند و با استقبال مردم آن کشور مواجه می شود، این نشان از محبوبیت و قدرت نرم ایران در منطقه است و به خاطر دارا بودن همین قدرت، از موفقیت های نسبی در مقایسه با رقیب برخوردار هسیتم.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن گمان می کند با فشارهای خود بر ضد ایران نتوانسته، محاسبات را عوض کند، درصورتی که این چنین نیست و نظام جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته ای خود از موضع قدرت سخن می گوید، مقام معظم رهبری در دیداری که با مسؤولان نظام داشتند، فرمودند، ایران به 190هزار سو(واحد اندازه گیری قدرت انرژی هسته ای برای غنی سازی) نیاز خواهد داشت.

سازش با دشمن نتیجه ای جز شکست در پی ندارد

عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: مقام معظم رهبری در مورد مسأله فلسطین فرمودند:«کرانه باختری باید مسلح شود»؛ لذا نباید با طرف مقابل به گونه ای برخورد کنیم که او راضی شود و به سمت سازش برویم؛ چرا که مخالف آموزه های اسلام است و در عمل هم نتیجه ای در پی ندارد. از این رو موفقیت فلسطین در این است که مقاومت کند.

این استاد ارتباطات و کارشناس حوزه آمریکا ابراز کرد: در ابتدای انقلاب، نهضت آزادی، عنوان کرد باید آمریکا را به رسمیت بشناسیم، آن ها تصور می کردند که نمی توان بدون غرب زندگی کرد، اما در مقابل امام خمینی (ره) بر مواضع خود در مقابل دشمن ایستادگی می کردند و فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواتند بکند»، امام با بیان این جمله کوچکی دشمن را تأکید کردند. ایشان با رصد و شناخت ضعف های دشمن، توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.   

وی گفت: اخوان المسلمین در ابتدا روحیه جهاد و مقاومت داشتند، اما زمانی که به قدرت رسیدند، مواضع خود را تغییر داده و رویکردسازش با غرب را در پیش گرفتند که نتیجه ای جز برکناری در پی نداشت؛ چرا که دولتمردان امریکا، تنها به دنبال منافع خود هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی به چالش های غرب اشاره کرد و گفت: اسلام در کشورهای غربی، نفوذ کرده است و از این رو است که دشمن فعالیت های ضد اسلام  را در دستور کار خود قرار داده است، در کشورهای غربی، خلأمعنوی وجود دارد؛ چرا که در تفکر لیبرال دموکراسی، شاخصه ای به عنوان اخلاق وجود نداشته و مؤلفه ای چون فرد گرایی برجسته است./1309/پ202/ج

 

ارسال نظرات