۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۵۶۱
با حضور سردار نقدی؛

یادواره شهدای اصناف و بازاریان تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره 500 شهید اصناف استان آذربایجان شرقی با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان و فرمانده سپاه عاشورا در تبریز برگزار شد.
يادواره شهداي اصناف بازار تبريز سردار کريميان فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفان امروز در نخستین یادواره 500 شهید اصناف استان آذربایجان شرقی که در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز برگزار شد، با اشاره به تدین بازاریان تبریز در طول تاریخ اظهار داشت: وجود حوزه های علمیه و مساجد در قلب بازار تبریز نمایان گر مقدس بودن بازار و تدین بازاریان است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و افزود: دفاع مقدس هم راستا با ایستادگی امام حسین(ع) در جنگ کربلا بود و ایستادگی مردم غزه و لبنان نیز الهام گرفته از دفاع مقدس ایران است، امروز مردم مقاوم غزه به خوبی درس ایثار و شهادت‌طلبی را از ملت ایران آموخته اند.

 


سردار نقدی با بیان این‌که مسیر اضمحلال رژیم صهیونیستی پس از شکست در غزه تسریع خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در گذشته این رژیم غاصب بسیاری از مناطق فلسطین را اشغال کرده بود، اما هم اکنون در مقابل منطقه کوچک غزه شکست خورده و ذلیل شده است. مطمئن باشید هیچ امیدی برای حیات اسراییل باقی نمانده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ملت ایران در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی با استکبار جهانی درگیر است، افزود: آمریکا بعد از ناامیدی از حمله نظامی به ایرانبه دنبال استحاله فرهنگی و هویتی ملت ایران و ضربه به اقتصاد کشور است.

 


رییس سازمان بسیج مستضعفان با تأکید بر این‌که ایران باید عاری از هرگونه فساد و تبعیض باشد و همچنین برای پویایی اقتصاد، افزایش سازندگی و ترویج دین اسلام قدم بردارد، گفت: اقتصاد مقاومتی موضوع تزئینی و تنها برای چاپ در کتاب ها نیست، باید با افزایش تولیدات داخلی و کاهش واردات، اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهیم.

 


همچنین سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که تاریخ دفاع مقدس سرشار از ایثار بازاریانی است که تامین کننده نیاز جبهه های حق علیه باطل بودند و بالاتر از مال، جان خود را نیز فدا کردند، اظهار داشت: اسلام انسان متعالی را چنان تربیت می کند که تجارت خود را برای جهاد در راه خدا وا می گذارد و به فیض عظیم شهادت نائل می آید.

 


وی با تأکید بر ترویج آرمان شهدای دفاع مقدس گفت: امروز همه رسالت زینبی بر عهده داریم، حاکمیت مطلق فرهنگ عاشورایی در جبهه های ما به ثبت رسیده است، امروز رسالت ماست که کار زینبی بکنیم و اجازه ندهیم آرمان و ارزش های دفاع مقدس، امام و شهدا فراموش شود.

 


گفتنی است، نخستین یادواره 500 شهید اصناف استان آذربایجان شرقی و 1000شهید آهن فروش و جوشکار استان با حضور سردار نقدی ریس بسیج مستضعفین، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، خانواده معظم شهدا و بازاریان در بزرگ ترین بازار سر پوشیده جهان و برگزار شد.

 

 

همچنین در حاشیه نخستین یادواره شهدای اصناف و بازاریان آذربایجان شرقی در تبریز که با حضور بازاریان و عموم مردم شهیدپرور در تیمچه مظفریه بازار تبریز برگزار شد، فروش نمادین اسلحه و جمع آوری کمک بازاریان برای تسلیح کرانه باختری صورت گرفت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات