۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۱۵۵۸۰
مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز:

جوان نیروی محرک جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز، با تأکید بر اهمیت قشر جوان در پویایی جامعه گفت: جوانان عامل حرکت بخش جریان‌ها و موتور محرک جامعه هستند.
حجت الاسلام ذوالفقاري

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقش کلیدی جوانان در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: افزون بر مساجد و حوزه‌های علمیه دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز تشکیل دهنده فرهنگ یک جامعه بوده و وظیفه دارند به رشد و بالندگی جوانان در جامعه کمک کنند.

وی افزود: اصیل‌ترین جنبه فرهنگی در جامعه متعلق به حوزه‌های علمیه و مساجد مرتبط با حوزه بوده و ارتباط جوانان با کار‌شناسان دینی، بدون کوچک‌ترین انحراف می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه دینی آن‌ها داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بر ایجاد فضای شور و نشاط در مساجد تأکید کرد و گفت: ایجاد فضای نشاط آور و پرشور سبب جذب جوانان و تثبیت آن‌ها در مساجد می‌شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به فرهنگ و موضوعات جامعه اهتمام بیشتری داشته تا بتوانند ارتباط بهتری با جامعه به ویژه قشر جوان برقرار کنند.

وی با تأکید بر اهمیت قشر جوان در پویایی جامعه گفت: جوانان عامل حرکت بخش جریان‌ها و موتور محرک جامعه هستند.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج، رهبر معظم انقلاب را دیده بانی بصیر برای انقلاب دانست و افزود: حوزه‌های علمیه باید نقشه راه خود را از مسیر ولایت و رهبری دریافت کنند تا هیچ‎گاه دچار تزلزل و مشکل نشوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه صالحین در مساجد گفت: طرح صالحین که بر پایه تعلیم و تربیت دینی ساخته شده مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و تحلیل گران خارجی قرار گرفته و برخی از این تحلیل گران نیز درباره پیشرفت‌های آن احساس خطر کرده‌اند./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات