۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۱۵۶۲۱
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا:

وظیفه رسانه‌های نظام رساندن پیام حق و دفاع از مظلوم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه با یک تهاجم رسانه‌ای علیه مظلوم در جهان روبه‌رو هستیم، تکلیف رسانه‌های جمهوری اسلامی را رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم مسلمان منطقه و جهان عنوان کرد.
روز خبرنگار روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خدادی، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، تکلیف رسانه‌های جمهوری اسلامی را رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم مسلمان منطقه و جهان عنوان کرد.

 
وی افزود: 17 مردادماه روز خبرنگار یادآور اراده‌های مصمم و عمل مجاهدانه خبرنگارانی است که برای بازگویی حقیقت و بازتاباندن واقعیت پرچم رسالت اطلاع‌رسانی را بردوش گرفته و چراغ راه خویش گشته‌اند.
 
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا همچنین یاد شهدای خبرنگار در طول حیات انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: با گذشت بیش از یک دهه از شهادت شهید صارمی نه تنها تحجر در منطقه فروکش نکرده بلکه به شکل‌های مختلفی گسترش یافته است.
 
وی ادامه داد: مسلمانان غزه زیر گلوله‌های رژیم صهیونیستی پرپر می‌شوند اما رسانه‌های مدعی حقوق بشر به جای بیان حقایق و مظلومیت این ملت رنجدیده، جنایتکاران و خونخواران صهیونیست را با چهره‌های موجه به تصویر می‌کشند.
 
خدادی با بیان اینکه در جنگ اخیر غزه جریان یک سویه خبری منطقه با خواست رژیم صهیونیستی منطبق بود و اخباری را منتشر می‌کردند که آنها می‌خواستند، خاطرنشان کرد: با یک تهاجم رسانه‌ای علیه مظلوم در جهان روبه‌رو هستیم که با شعار بی‌طرفی با طرف عمل کرده و به جای دفاع از مظلوم از ظالم دفاع می‌کند.
 
وی تکلیف رسانه‌های جمهوری اسلامی را رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم مسلمان منطقه و جهان عنوان کرد و یادآور شد: برخی رسانه‌های جهان شرایط را به گونه‌ای پیش بردند مثل اینکه احساس انسانیت از برخی انسان‌ها گرفته شده است.
 
این فعال رسانه‌ای ابراز کرد: روز خبرنگار را در حالی ارج می‌نهیم که در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی، در کشور عراق دست استکبار از آستین دیگری به نام داعش بیرون زده که در وحشی‌گری و جنایت هیچ ترحمی بر هیچ کس قائل نیست.
 
وی با اشاره به کارکرد رسانه‌ای در نظام جمهوری اسلامی، گفت: خبرنگاری پیوند مستقیم با امانتداری دارد و ما باید امانتدار مردم و امانتدار نظام برای مردم باشیم و اساسا امانتداری رابطه مستقیم با اخلاق مداری دارد.
 
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تأکید کرد: باید رسانه‌های ما تلاش کنند برگرفته از اخلاق، صفات نیک و پسندیده آنچه صحت است مقدم بر هر چیز بدانند تا مردم نگاه به رسانه را با نگاه امانتداری همراه داشته باشند.
 
وی افزود: امانتداری رابطه مستقیم با ایمان و باورهای دینی دارد چراکه انسان‌های پرهیزگار می‌توانند امانتدار و امین مردم باشند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی از رسانه‌ها این انتظار وجود دارد که در انتقال پیام صحت را بر سرعت ترجیح دهند.
 
خدادی با بیان اینکه نکته دوم در کارکرد رسانه‌ای موضوع منافع و امنیت ملی است، گفت: آنچه ما به عنوان رسانه بر عهده داریم و باید انجام دهیم آن است که منافع و امنیت ملی را به عنوان نقطه اصلی هدف، تلاش و کوشش خود قرار دهیم.
 
وی همچنین اظهار داشت: رسانه‌ها باید بستر نشاط و امید را در جامعه فراهم کنند، امیدآفرینی در مردم با توجه به تلاش روزافزون و سختکوشانه مسؤولانه نظام وظیفه‌ای است که بر گردن همه رسانه‌های نظام وجود دارد.
 
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا از رسانه‌ها خواست که وظیفه و رسالت خود را در تبیین فعالیت‌ها و تلاش‌های مسؤولان نظام به نحو احسن انجام دهند به طوری که این تلاش سبب دوری از اختلاف، پرهیز از تفرقه، هم‌افزایی، همکاری و همدلی بین قوا شود.
 
این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: رسانه‌ها باید تریبونی باشند تا دیدگاه‌های مردم را به مسؤولان برسانند و دیدگاه‌های مسؤولان را برای مردم تبیین کنند و در حقیقت پل ارتباطی بین مسؤولان و مردم باشند.
 
وی رقابت را از دیگر کارکردهای رسانه در نظام جمهوری اسلامی عنوان و ابراز کرد: رقابت در وجود رسانه‌ها نهادینه شده است، رسانه نمی‌تواند فعالیت کند اما در بستر آن رقابت نداشته باشد منتها این رقابت باید بر رفاقت رسانه‌ای در درون خانواده نظام تعریف شود.
 
خدادی با بیان اینکه امروز خبرنگاران سربازان جنگ نرم هستند، گفت: خبرنگارانی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان از مرزها و کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند امروز این تکلیف را برعهده گرفته‌اند تا در مقابل آماج و تهاجماتی که علیه کشور می‌شود سینه سپر کرده و از همه مواضع نظام دفاع کنند./920/پ202/ج
ارسال نظرات