۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۶۲۴
امام جمعه خوی:

اسرائیل و داعش در سایه غفلت جهان اسلام مردم بیگناه را قتل عام می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: جای بسی تأسف است که در اثر غفلت جهان اسلام امروز استکبار از یک طرف مسلمانان غزه را از سوی رژیم صهیونیستی قتل عام می کند و از سوی دیگر توسط گروه تکفیری و جلاد داعش امنیت و آسایش مردم چند کشور اسلامی را به هم ریخته است.
اسرائیل و داعش در سایه غفلت جهان اسلام مردم بیگناه را قتل عام می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های این هفته خوی به اولویت دار بودن توشه تقوا اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت علی (ع) در خصوص ضرورت این امر می فرمایند که "شما بر توشه های تقوا محتاج ترید تا تا توشه های دنیا".

 

وی در ادامه به امر تولی و تبری اشاره کرد و افزود: تولی در لغت به معنای دوست داشتن اهل بیت (ع) و پذیرش ولایت و امامت آنان است که در این معنا، تولی اصطلاحی کلامی در مقابل تَبَرّی از مهم ترین آموزه های اعتقادی در نزد شیعه امامیه است که خداوند مودت و محبت ذی القربی را مزد رسول اکرم (ص) تعیین فرموده است.

 

امام جمعه خوی ادامه داد: موضوع تولی و تبرّی در آیات متعدد قرآن مطرح شده است که مفسران بـزرگ اعم از شیعه و اهل سنت در این خصوص مطالب مهمی در تفسیر آیات مربوطه بیان داشته اند.

 

وی در ادامه به تولی در روایات اشاره کرد و گفت: در روایات تعبیرات تکان دهنده ای در ارتباط با تولّی وجود دارد که از جمله آن می توان به ولایت از پایه های اسلام، ولایت دستگیره محکم ایمان، و ولایت علی، ولایت خدا است اشاره کرد.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه با تبریک روز خبرنگار به بخشی از وصیت نامه شهید صارمی اشاره کرد و اضافه کرد: خبرنگار در یک جامعه اسلامی با خبرنگار جوامع لائیک و سکولار تفاوت اساسی و ماهوی دارد.

 

وی در ادامه داشتن تعهد در بیان حقایق، رعایت کردن انصاف در اظهار نظر، نقد پذیری، رعایت اصل بی طرفی، امانت داری، رازداری، داشتن قدرت تفکر و تحلیل، درک صحیح از حقایق جامعه و کمک به آرامش و تلطیف جامعه را از جمله بایدهای اخلاقی خبرنگار دانست و گفت: ورود به حریم خصوصی افراد، ایجاد جنگ روانی، تحریف و قلب حقایق، شایعه پراکنی، هتک حرمت اشخاص، جعل خبر، پیش داوری، لجاجت و تعصب از جمله نبایدهای اخلاقی خبرنگاری است که باید خبرنگاران در رعایت این امر اهتمام ویژه بورزند.

 

خبرنگاران حیله های دشمنان را با شفافیت هرچه تمام تر افشا کردند

 

خطیب جمعه خوی خاطر نشان کرد: خبرنگاران به بهترین نحو مظلومیت مردم غزه، گزارش حمله رژیم غیر انسانی اسرائیل غاصب را به موقع و بسیار شفاف منعکس کردند و به افشارگری مظالم استعمارگران در غزه، سوریه، عراق و لبنان و جاهای دیگر پرداختند.

 

وی با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه تصریح کرد: این جنگ یک ماهه بسیاری از حقایق پشت پرده را برای افکار عمومی جهان آشکار ساخت، حمایت آمریکا، سازمان ملل و شورای امنیت و ارتجاع عرب و مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر از اسرائیل از آن جمله است.

 

حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: شکست اسرائیل در برابر مقاومت در واقع شکست استکبار جهانی و ارتجاع عرب منطقه است که خلع سلاح مقاومت، اخراج رهبران مقاومت از غزه، واگذاری غزه به تشکیلات خود گردان، زنده کردن گفت و گوهای سازش، عادی سازی روابط با اعراب منطقه از جمله اهداف اسرائیل از این جنایات بود که به هیچ یک از آن ها نرسید و مفتضحانه عقب نشینی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به استمرار شرارت های گروهک تکفیری داعش در کشورهای عراق، سوریه و لبنان افزود: جای بسی تأسف است که در اثر غفلت جهان اسلام امروز استکبار از یک طرف مسلمانان غزه را از سوی رژیم صهیونیستی قتل عام می کند و از سوی دیگر توسط گروه تکفیری و جلاد داعش امنیت و آسایش مردم چند کشور اسلامی را به هم ریخته است.

 

امام جمعه خوی با تقدیر از مواضع قاطع مسؤولان نظام جمهوری اسلامی در برابر هر دو جریان ضد اسلامی اضافه کرد: تنها راه مقابله با گروه تکفیری داعش اخراج آنان از کشورهای اسلامی است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات