۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۵۶۲۷
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

مقاومت مردم غزه از آثار انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ایستادگی را تنها راه پیروزی بر اسرائیل برشمرد و گفت: مقاومت مردم غزه از آثار انقلاب اسلامی ایران است.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به این‌که اسرائیل دشمن اسلام و ایران است، گفت: باید به همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تبریک گفت که برای سومین بار اسرائیل شکست خورد.

 

وی با اشاره به جنایات اسرائیل و این‌که تعداد ده هزار نفر را در غزه کشته است، ابراز کرد: چیزی نزدیک 9 هزار نفر مجروح در این جنگ وجود داشت،‌ تعداد نظامیان در میان مجروحان و شهدا بسیار کم است، در نوار غزه تمرکز جمعیت بسیاری وجود دارد و اسرائیل موشک‌های خود را راحت روانه غزه می‌کند.

 

امام جمعه اصفهان با تصریح بر این‌که اسرائیل در این جنگ نیز شکست خورده است، ابراز کرد: مردم در 120 کشور تظاهرات به پا کردند و آبروی اسرائیل در جهان رفت و هم اکنون نام اسرائیل به نام جنایت‌کار جنگی در دنیا ثبت شده است.

 

وی گفت: در اسرائیل مهاجرت معکوس اتفاق افتاد و نتانیاهو قول داد که من موضوع غزه را حل می‌کنم و با این امید که غزه را نابود می‌کند و این جنگ را با یک بهانه بسیار بی‌خود یعنی تصادف سه نفر اسرائیلی و کشته شدن آن‌ها شروع کرد و باورشان نمی‌آمد مردم غزه این چنین مقاوم باشند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ایستادگی را تنها راه پیروزی بر اسرائیل برشمرد و بیان کرد: مقاومت مردم غزه از آثار انقلاب اسلامی ایران است و بعد هم از آثار پیروزی حزب‌الله لبنان در نبرد نابرابرانه سی‌وسه روزه است، اسرائیل با یک گروه از حزب‌الله جنگیدند که کشته دادند و حتی نتوانستند جای یک موشک‌انداز آنان را بیابند.

 

وی اظهار کرد: اصلا نباید از کمبود تجهیزات و نفرات ترسید، قرآن کریم می‌فرماید چه بسیار گروه‌های کمی که به اذن خداوند و توکل بر او بر گروه‌های بزرگ‌تر پیروز شدند، کسانی که گفتند پروردگار ما خداوند است و استقامت هم کردند، فرشتگان الهی بر آنان نازل می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این‌که برنامه اسرائیل نابودی غزه در ده روز بود، ابراز کرد: در ده روز سوم کشورهای عربی به دنبال صلح اسرائیل با غزه بودند و آتش‌بس را غزه پیشنهاد نداد، اسرائیل نتوانست جلوی موشک‌های غزه را بگیرد و این موشک‌ها به همه جای اسرائیل می‌رسید.

 

وی در ادامه با بزرگداشت شهادت تعدادی از دیپلمات‌های ایران به ویژه خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی محمود صارمی در افغانستان و گرامیداشت روز خبرنگار افزود: باید تشکر کرد از همه خبرنگاران، خبرنگاری فن بسیار خوب و تأثیرگذاری است که هم می‌تواند مخرب باشد و هم می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با صداقت خبرها را اعلام کنند و خبرنگاران باید صداقت و تعهد و وفاداری به کشور جمهوری اسلامی ایران را سرلوحه کارهای خود قرار دهند که خون‌های بسیاری در این راه ریخته شده است.

 

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به فرازهایی از سخنان امیر مؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه گفت: برخی فکر نکنند کسانی که پول دار شدند همه انسان‌های بدی هستند، بلکه قرآن کریم نمازخوانان را از این گروه استثنا کرده است و فرموده که در اموال آنان حقی برای سائل و محروم وجود دارد.

 

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: غنا و فقر هر دو برای امتحان انسان است، انسان‌ها هم در غنا و هم در فقر امتحان می‌شوند و امتحان در غنا سخت‌تر است، خداوند انسان‌ها را در راحتی و ناراحتی امتحان می‌کند و خداوند در کمین گناه‌کاران است./914/پ201/ب4

ارسال نظرات