۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۱۵۶۷۵
آیت‌الله نمازی در دیدار خانواده چهار شهید کاشان:

درس والدین شهدا به ما، گذشتن از فرزند است

خبرگزاری رسا ‌‌ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: جایگاه پدران و مادران شهدا در عالم قیامت جایگاهی رفیعی است که برای داشتن چنین مقامی همه به آنها غبطه می خورند و این در حالی است که برخی از ما تحمل از دست دادن فرزند خود را نداریم.
آيت الله نمازي درديدار با خانواده چهارشهيدكاشان آيت الله نمازي درديدار با خانواده چهارشهيدكاشان آيت الله نمازي درديدار با خانواده چهارشهيدكاشان آيت الله نمازي درديدار با خانواده چهارشهيدكاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان جمعه شب در عیادت از پدر چهار شهیدعلی اصغر، محمدرضا، جواد و محسن بارفروش، گفت: اهل ایمان که از دنیا می روند نسبت به خانواده خود مراقب هستند و چنانچه گره ای در کار خانواده باشد برای آنها دعا می‌کنند.

 

وی افزود: در روایات است که فرشتگان شب های جمعه به ارواح اجازه می دهند تا به خانواده خود سرکشی‌کنند و این در حالی است که خانواده آنها او را مشاهده نمی کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که پدر و مادر و خانواده شهدا امتحان خود را نزد خداوند پس داده اند گفت: خانواده شهدا دارای جایگاه و مقام والایی هستندکه انسان به آنها غبطه می خورد.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: گاهی در دیدار با خانواده های دو شهید، سه شهید و چهار شهید تازه متوجه می شوی که آنها به خاطر صبر و بردباری که دارند دارای چه مقامی ارزشمندی هستند.

 

وی افزود: از دست دادن فرزند به هر میزان که برای پدران سخت و مشکل باشد برای مادران چندین برابر سخت و دشوار است و مادر در دوست داشتن فرزند خود در اولویت نخست است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: جایگاه پدران و مادران شهدا در عالم قیامت جایگاهی رفیعی است که برای داشتن چنین مقامی همه به آنها غبطه می خورند و این در حالی است که برخی از ما تحمل از دست دادن فرزند خود را نداریم.

 

در ادامه این دیدار مادر شهیدان بار فروش نیز، گفت: انقلاب اسلامی امروز در حالی به دست ما به عنوان امانت رسیده است که برای حفظ آن هزاران جوان مجروح و جانباز شدند و جوانان و نوجوانان زیادی نیز به شهادت رسیده اند.

 

وی با اشاره به این که شهدا در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند توجه این فریضه الهی است افزود: به وسیله امر به معروف و نهی از منکر باید جامعه ای را ساخت که عاری از هرگونه معضلات اجتماعی و مفاسد اجتماعی باشد.

 

این مادر 4 شهید کاشانی گفت: خداوند را سپاسگزارم که 4 فرزند از 12 فرزندم سعادت و لیاقت شهادت در راه اسلام را داشتند اما آنچه که  امروز مرا بیش از هر زمان دیگری رنج می دهد بی توجهی برخی از بانوان به حجاب و عفاف است.

 

وی، امنیت، آرامش، عزت و سربلندی امروز اسلام و شیعه و جمهوری اسلامی را حاصل، دعای شهدا، نمازشب شهدا و توسل شهدا به ائمه اطهار دانست و گفت : دشمن در جنگ با رزمندگان شکست خورد و امروز برای جبران شکست با تهاجم فرهنگی وارد میدان شده است تابه اهداف خود برسد.

 

این مادر 4 شهید کاشانی در مورد شهادت فرزندانش گفت: شهید محسن بارفروش که یک دست و یک پایش را در جبهه از دست داده بود در 23 سالگی در عملیات کربلای 5 در شلمچه کربلایی شد و  یک هفته بعد از شهادت او جواد بارفروش 22 ساله به جبهه اعزام شد و تقدیر اینگونه رقم خورد که مراسم هفت محسن و چهلم جواد همزمان در یک مسجد برگزار شود و شهید اصغر بارفروش 16 ساله که برای حضوری یک ماهه در جبهه از مادر اجازه گرفته بود اما بعد از 9 روز مشخص شد که همان شب اول به فیض شهادت رسیده است وشهید رضا بار فروش که در عملیات مجروح شده بود بعنوان عضو رسمی سپاه برای پیشبرد جنگ به ماموریت می رفت که درعید فطر و هنگام ماموریت به دیدار برادرانش شتافت.

 

لازم به توضیح است، دو سوم مادران شهدای کاشان نیز در قید حیات هستند که از بین مادران شهدای کاشان، مادر شهیدان بارفروش تنها مادر چهار شهید شهرستان کاشان است ضمن این که از یک هزار و 700 شهیدکاشان، 110 خانواده دو شهید، 7 خانواده سه شهید ویک خانواده چهار شهید هستند ومابقی آنان خانواده های یک شهید این شهرستان هستند.

 

لازم ذکر است آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان به همراه عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندارکاشان از پدر شهیدان بافرورش که به دلیل کسالت دوران نقاهت را پشت سر می گذارند عیادت کردند./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات