۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۶۸۷
امام جمعه بروجرد:

تقویت روحیه امید در جامعه از مهم ترین ویژگی های خبرنگار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که خبرنگاران باید تلاش کنند اعتماد مردم نسبت به آنان از بین نرود، گفت: تقویت روحیه امید و صداقت از مهم ترین ویژگی های خبرنگار است.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، بیان داشت: 17 مرداد77، کنسولگری ایران و در مزار شریف افغانستان از سوی گروه طالبان اشغال شد و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت دیپلمات و اعضای کنسولگری ایران به دست این گروهک تروریستی به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: شهادت مظلومانه شهید صارمی به دست متحجران طالبان در 17مرداد، موجب نام گذاری این روز به نام خبرنگار از سوی شورای فرهنگ عمومی شد.

امام جمعه بروجرد صداقت، صراحت، شجاعت در بیان و امانت را از ویژگی های بارز یک خبرنگار بیان کرد و تأکید کرد: خبرنگار باید به طور دقیق، سریع و صریح اطلاع رسانی کند.

حجت الاسلام ترابی در ادامه تقویت روحیه امید، دفاع واقع بینانه، نقد سازنده و بیان واقعیت ها در جامعه را از دیگر ویژگی های خبرنگار بیان کرد.   

وی با بیان این که اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه برای یک خبرنگار است، عنوان داشت: خبرنگاران باید بر این سرمایه خویش بیافزایند؛ چراکه صداقت خبرنگار نقش اساسی را در افزایش اعتماد مخاطبان دارد.

رسانه ها نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارند

امام جمعه بروجرد با اشاره به اقدامات دشمن در تضعیف کردن ارزش های اسلامی در جامعه، بیان داشت: رسانه ها نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان دارند.

وی تأکید کرد: رسانه ها باید به میدان بیایند و در جهت خنثی کردن توطئه های دشمن و هدایت افکار عمومی به ویژه نسل جوان قلم بزنند.

حجت الاسلام ترابی با بیان نقش خبرنگاران در رابطه با مردم جامعه، گفت: اصحاب رسانه موظف هستند صدای مردم را به گوش مسؤولان برسانند و در مقابل اقدامات صورت گرفته از سوی مسؤولان را نیز بدون تملق منعکس دهند.   

وی در ادامه عنوان داشت: همکاری و تعامل مسؤولان و خبرنگاران نقش مؤثری در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت جامعه دارد.

حجت الاسلام ترابی در پایان بیان داشت: سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار فرصتی مناسب برای قدردانی از فعالان اطلاع رسانی می باشد./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات