۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۱۵۶۹۸
آیت الله طبرسی:

رسانه های صهیونیستی در پی سرپوش گذاشتن شکست مفتضحانه خود در غزه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مقاومت مردم غزه و نیروهای مقاومت در برابر ارتش صهیونیستی پیروزی دیگری را برای مقاومت رقم زد، گفت: رسانه های صهیونیستی به دنبال سرپوش گذاشتن این شکست مفتضحانه در غزه هستند
آيت الله طبرسي

آیت الله  نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که اهمیت خبر و خبرنگاری کمتر مورد توجه قرار گرفته است،  گفت : تاریخ بشریت مرهون زحمات خبرنگارانی است که اگر آن ها نبودند ما تاریخی نداشتیم که سند گویای ما باشد.

 

وی با بیان این که شرایط  افت وکذب خبر بدست خبرنگاران است، افزود: بنگاه های خبر پراکنی ایادی استکبار جهانی و صهیونیست ها در جهان خبرهایی را مخابره می کنند که بتوانند واقعیت ها را بپوشانند و خبری که به نفع آنها است مخابره کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی جنایتی راکه در غزه انجام می دهد طوری وانمود می کنند که کشتن کودکان ومردم را حق دفاع از خود می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که انتشار خبر دروغ خیانت به مردم وآیندگان است، خاطر نشان کرد: آیندگان براساس خبرهایی که خبرنگاران مخابره کردند قضاوت می کنند که در این راستا باید در راستای اطلاع رسانی و مخابره اخبار مراقب باشیم.

 

آیت الله طبرسی، ادامه داد: خبرنگار باید اصل خبر را بازگو کند نه آن طوری که هرچه دلش خواست انتقال بدهد که خبرنگاران باید اصل صداقت و امانت را در دستور کار خود قرار دهند.

 

امام جمعه ساری، تصریح کرد: خبرنگار باید از تقوای شایسته برخوردارباشد و بداند برای آن چیزی که برروی کاغذ نگارش می کند باید درآخرت پاسخگو باشد.

 

وی با تاکید بر این که تقوا، امانت وشجاعت جزو لوازم لاینفک یک خبرنگار است، ادامه داد: خبرنگار باید خبر را طوری نقل کند که این اطمینان  رابرای مردم حاصل کند تا خوب قضاوت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نباید درقبال آزادی مطالبی را بنویسیم که خدایی ناکرده تشویش اذهان عمومی رابه دنبال نداشته باشد، گفت: خبرنگاران باید باصداقت وقایع را پیگیری کنند که دشمنان را خوشحال نکنند.

 

آیت الله طبرسی، افزود:  باید اخلاق رسانه های را در حفظ حرمت دیگران لحاظ کنیم که امری مهم است و همواره باید از سوی خبرنگاران و رسانه ها مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان، تصریح کرد: خبرنگاران باید امید بخشی در جامعه را مورد توجه قرار داده و به مسائل اخلاق و نوع زندگی مردم نیز توجه داشته باشند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات