۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۷۰۲

اخبار کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ اعلام موجودیت باشگاه فکر و اندیشه جبهه انقلاب فرهنگی، برگزاری دوره رسانه تراز انقلاب اسلامی، فراخوان پذیرش فرزندان طلاب غیرایرانی در المصطفی، برگزاری مراسم گرامیداشت فرزندان شهید رهبر شیعیان نیجریه در المصطفی(ص) مشهد و وقف 600 جلد قرآن در محافل قرآنی نیمه دوم ماه رمضان، عناوین بخشی از خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
باشگاه فکر و انديشه اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مرتضی سعیدی زاده، دبیر باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی در نشستی خبری با اشاره به آغاز به کار این باشگاه گفت: بسترسازی برای تأمین زیرساخت‌های معرفتی، اعتقادی و فکری نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و پیگیری برای پشتیبانی نرم‌افزاری، فکری و نظری مطالبات و منویات فرهنگی رهبر معظم انقلاب از اهداف این باشگاه هستند.

 

وی افزود: رسمیت بخشیدن به فضای علمی و فکری و اعتمادسازی نخبگان، استخراج رویکردهای فکری نخبگان و ایجاد فضای تنفس فکری در جامعه به ویژه در میان جوانان انقلابی تحصیل کرده از دیگر اهداف باشگاه فکر و اندیشه انقلاب به شمار می رود.

 

سعیدی‌زاده اظهار کرد: رصد و شناسایی عناصر و موسسات فکری استان خراسان رضوی، برگزاری نشست‌های اندیشه‌های راهبردی، کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی‌های نقد و مناظره، ایجاد سایت و فضای مجازی باشگاه فکر و اندیشه و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات جبهه فکری انقلاب اسلامی از اقدامات باشگاه فکر و اندیشه است.

 

وی در ادامه به نخستین اقدام این باشگاه اشاره کرد و افزود: دوره‌های آموزشی والفجر ویژه دانشجویان و طلاب از همین امروز به همت این باشگاه برگزار می‌شود و طی چند هفته برگزاری به‌وسیله آزمون نهایی افراد برتر شناسایی می‌شوند و به افراد شرکت کننده مدرک پایان دوره اعطا می‌شود.

 

سعیدی زاده ادامه داد: اساتیدی چون احمد رهدار، وحید یامین‌پور، فواد ایزدی، صادق کوشکی، اصغر طاهرزاده، رجبی دوانی در این دوره‌ها حضور دارند. علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره‌ها و سایر فعالیت‌های باشگاه می‌توانند به سایت www.valiamr.com مراجعه کنند.

 

برگزاری دوره رسانه تراز انقلاب اسلامی

 

 موسسه طلوع با همکاری باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی خراسان رضوی دوره رسانه تراز انقلاب اسلامی را با محوریت موضوع رسانه تراز انقلاب در مواجهه با جبهه معارض برگزار می کند

 

این دوره با بهره گیری از اساتیدی چون وحید جلیلی، فواد ایزدی، وحید یامین پور، چابک رو و محمد سرشار به مباحث ایده های نو برای رسانه تراز انقلاب اسلامی، بنیادهای معرفتی و اصول محتوایی هنر و رسانه انقلابی، تکنیک ها و شیوه های عمل جنگ نرم و بررسی الگوهای جهان اسلام، معرفت شناسی سایبری و آشنایی با جهان مجازی در خدمت اهداف انقلابی، جریان سازی موثر در نقد و جریان شناسی غربزدگی در ایران معاصر و فعال کردن ظرفیت های نخبگانی خارجی انقلاب و ژورنالیسم بین المللی می پردازد.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی Toluehagh.ir مراجعه کنند.

 

فراخوان پذیرش فرزندان طلاب غیرایرانی در المصطفی قم

 

کسب امتیاز لازم در آزمون ورودی و مصاحبه، تعهد به ادامه تحصیل در المصطفی پس از اخذ دیپلم، سکونت در شهر قم و داشتن سن قانونی برای ثبت نام بر اساس قوانین آموزش و پرورش (متولیدن 1/7/75 به بعد) از شرایط پذیرش است.

 

از امتیازات و ویژگی­های پذیرش، رایگان بودن تحصیل در دبیرستان علوم و معارف اسلامی، اعطای گواهینامه دیپلم رسمی وزارت آموزش و پرورش در پایان دوره، پذیرش و ادامه تحصیل در جامعةالمصطفی به شمار می آید.

 

گفتنی است زمان ثبت نام از تاریخ 15 تیر تا 31 مرداد 93 و از طریق سامانه مدیریت سنجش و پذیرش المصطفی به آدرس sampa.miu.ac.irمی باشد. علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 32133405021-و 32133436021-تماس حاصل و یا به اداره آموزشی معاونت امور خانواده مرکز امور طلاب و خانواده های المصطفی مراجعه کنند.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت فرزندان شهید رهبر شیعیان نیجریه

 

مراسم گرامیداشت شهیدان احمد، محمود و حامد زکزکی فرزندان علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی رهبر شیعیان نیجریه که در روز قدس در شهر زاریا به شهادت رسیدند 13 مرداد با حضور طلاب آفریقا و خانواده های ایشان در مدرسه عالی برادران المصطفی(ص) مشهد برگزار شد.

 

در این مراسم که با تلاوت قرآن و ذکر مصیبت سالروز تخریب قبور مطهر ائمه(ع) بقیع همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نجاتی فرد، رییس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران المصطفی(ص) مشهد گفت: شهید قلب جوامع بشری در طول تاریخ  است و اگر قلب نباشد خون به سایر اندام ها نخواهد رسید.

 

وی افزود: هر برگ زرینی از تاریخ با خون شهدا گره خورده و خون شهدا همواره برای احیای جامعه بشری در طول تاریخ نقش آفرینی کرده است.

 

وی ادامه داد: در قرآن کریم خدای متعال به پیامبرش می فرماید « واعف عنهم» و این عبارت نشان از حزن پیامبر از مردم دارد و آن لحظه ای است که امت، آنگونه که شایسته است در صحنه های جهاد، ایثار و رشادت ایفای نقش نکرده اند.

 

حجت الاسلام نجاتی فرد اضافه کرد: همانگونه که در قرآن نیز اشاره شده است جهاد و ایثار در هر امتی باعث شادی قلب امام و رهبر آن امت می شود و ما اگر می خواهیم که قلب امام زمان(عج) را از خود شاد کنیم باید روحیه شهادت طلبی و ایثار را در خود تقویت کنیم.

 

رییس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران المصطفی(ص) مشهد با اشاره به آیه 21 سوره احزاب تصریح کرد: تقویت روحیه شهادت جز با تقویت توحید، اعتقاد به روز جزا و کثرت یاد خدا میسر نیست.

 

برگزاری هفتمین آزمون ورودی مرکز مهدویت مشهد

 

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب در آغاز هفتمین آزمون پذیرش دانش پژوه معارف مهدویت، عصر امروز در مهدیه مشهد  خطاب به بانوان شرکت کننده گفت:  در این آزمون 400 خواهر طلبه ، دانشجو و فعال فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد 200 نفر به مرحله مصاحبه راه پیدا می کنند.

 

وی با بیان این که که مصاحبه از پذیرفته شدگان از 30 مردادماه جاری آغاز خواهد شد، افزود: پذیزفته شدگان نهایی از اول مهر وارد دوره های آموزشی معارف مهدویت خواهند شد .

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ، از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد برادران خبر داد و گفت: امتحان ورودی این مقطع تیر 93 برگزار شد و پذیرفته شدگان از اول مهر وارد مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) می شوند .  اساتید این دوره از مرکز تخصصی مهدویت قم خواهند بود.

 

وی اظهار امیدواری کرد : به زودی مقطع کارشناسی ارشد خواهران نیز راه اندازی شود.

 

 وقف 600 جلد  قرآن در محافل قرآنی نیمه دوم ماه مبارک رمضان

 

محمد مقومی، کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از وقف 600 جلد کلام الله مجید در محافل قرآنی نیمه دوم ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی خبر داد.

 

وی اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک  66 محفل انس با قرآن کریم با حضور سه قاری مصری استاد محمد شحات انور، انور شحات انور و سید متولی عبدالعال و قاریان بین المللی و کشوری در استان برگزار شد که از این تعداد 40 محفل در مناطق مختلف مشهد و 26 محفل در شهرستانهای استان برپا شد.

 

کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی افزود: در حاشیه محافل قرآنی تعداد 1048 نفر در طرح تربیت حافظان و 3119 نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام نمودند.

 

مقومی در ادامه گفت: در نیمه دوم ماه مبارک رمضان 600 جلد کلام الله مجید وقف جلسات قرآنی شد.

 

وی یادآور شد: از ابتدای برگزاری محافل سه وقف جهت ترویج فرهنگ قرآنی به ارزش 230 میلیون ریال در شهرستان جغتای به ثبت رسیده است. /930/پ203/ب4

ارسال نظرات