۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۵۷۳۶
استاندار آذربایجان‌شرقی:

هیچ مدیری حق بی احترامی به خبرنگاران را ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که از زمان حضور بنده در استان هیچ مدیری از مطبوعات استان شکایتی نکرده است، گفت: هیچ مدیری حق تهدید خبرنگاران را ندارد.
اسماعيل جبارزاده، استاندار آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رعایت انصاف و صحت در انعکاس اخبار دو اصل مهم در کار خبری است، در حقیقت خبرنگاران باید آئینه تمام نمای مسائل استان باشند.

 


وی با ادامه داد: از خبرنگاران می خواهم که در انعکاس اخبار شرط انصاف را رعایت کنند و واقعیت را آنچنان که هست، انعکاس دهند. برخی مواقع خبرنگاران صرفأ از روی شنیده ها اخبار را منتشر می کنند، همین جا درخواست می کنم که با تأسی از سیره مولا علی(ع) تا از صحت و سقم خبری مطمئن نشدید، نسبت به اشاعه آن اقدام نکنید.

 


جبارزاده طرح مشکلات تنها بخشی از رسالت خبرنگاران است و پیگیری تکمیل کننده این چرخه برای رفع نواقصات و مشکلات است، تصریح کرد: هیچ مدیر دولتی حق دخالت در امور و تهدید خبرنگاران را ندارد و موضوعات این چنینی در صورت اطلاع رسانی مطبوعات پیگیری خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی، امام و رهبری، دفاع مقدس و شهدا تنها خطوط قرمز استانداری برای خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات است، تصریح کرد: سایر خطوط قرمز که از سوی برخی ترسیم می شود، ساختگی و اعتباری ندارد، اصحاب رسانه و مطبوعات باید در کنار دولت برای تعالی اهداف نظام تلاش کنند.

 


استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتقای سطح کیفی و محتوایی مطبوعاتی محلی برای رغبت مطالعه مخاطبان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم استان آذربایجان شرقی ترقی نخواهد کرد مگر اینکه اصحاب قلم و رسانه ارائه طریق، انتقاد و راه حل ارائه کنند.

 


جبارزاده با اشاره به مشکلات معیشتی بسیاری از اقشار جامعه عنوان کرد: وضعیت اقتصادی خبرنگاران بستگی به فعالیت مطبوعات دارد، وابستگی مطبوعات و خبرنگاران به دولت در حال حاضر امکان ندارد، مسکن خبرنگاران نیز یکی از مهم ترین مشکلات این صنف است که درخواست دارم تدبیری مناسب صورت بپذیرد و زمینی در اختیار تشکل خبرنگاران قرار گیرد.

 


همچنین سیدرضا علوی، رییس انجمن صنفی مدیران مسؤول مطبوعات استان با بیان این‌که رفتار مدیران دولتی با خبرنگاران بایستی در چارچوب قانون مطبوعات باشد، اظهار داشت: نگاه امنیتی برخی مدیران به تمامی مسائل موجب شده تا خبرنگاران در انعکاس واقعیت‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

 


وی از استاندار آذربایجان شرقی خواست حمایت اقتصادی و امنیتی از خبرنگاران را برای ارتقای جایگاه مطبوعات استان مورد توجه جدی قرار دهد و افزود: اگر خواهان ارتقای جایگاه مطبوعات استان هستیم، باید به مطالبات فعالان خبری و تلاشگران این عرصه توجه مضاعف صورت گیرد.

 


همچنین کریم‌زاد، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی به قرائت بیانیه این تشکل رسانه‌ای به مناسبت روز خبرنگار پرداخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات