۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۱۵۷۳۹
آیت الله نمازی در دیدار با خبرنگاران کاشان:

رسانه ها از انتشار اخبار تنش آفرین خودداری کنند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که نباید ذهن جامعه درگیر مسائلی شود که موجب تنش و اختلاف می شود، گفت: خبر کار ارزشی و در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه و افکار عمومی است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادرکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران رسانه و جراید در شهرستان کاشان با تبریک روز خبرنگار، رسالت خبرنگاران در جامعه را آگاهی بخشی به جامعه دانست و گفت: خبر در ردیف فعالیت های فرهنگی است و اهمیت خبرنگاری مرتبط بردایره کشف و انعکاس و نشرآن است.

وی افزود: مخاطب یکی از سه ضلع خبر وگزارشی است که توسط خبرنگاران تهیه می شود که آثار و باز خوردهای خبر تهیه شده توسط خبرنگاران ضلع چهارم این مجموعه است.  

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ارزش و اعتبار خبر وابسته به افکاری است که از قلم خبرنگاران بیان می شود یادآورشد: در عرصه اجتماعی نیز آگاهی دادن به جامعه و برطرف کردن ناآگاهی ها از جامعه کار مبارکی است.

آیت الله نمازی تأثیر و بازتاب منفی و مثبت خبر بر جامعه را مهم دانست و افزود: برخی اخبار می تواند باعث برهم زدن آرامش جامعه باشد اما بر عکس آن نیز اخباری که توسط خبرنگاران انعکاس داده می شود می تواند امنیت و آرامش را در جامعه حاکم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه اعتبار خبرنگاران را بر اساس بازخوردهای خبرهای انعکاس داده شده دانست وگفت: اخبار کنکور یکی ازخبرهایی است که می تواند مورد استفاده و بهره برداری 900 هزار خانوار باشد.

آیت الله نمازی بر ارزش‌گذاری اخبار تأکیدکرد و افزود: وقتی می توان برای خبر ارزش گذاری کرد که آن خبر توانسته باشد خلاء و مشکلی را از جامعه برطرف کرده باشد.

به گفته وی خبر باید برای جامعه تأثیرگذار و مفید باشد و از خبرهایی که برای جامعه مضراست و منشاء عوارض سوء و اختلاف و تنش می شود پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره به این که خبر باید دارای استاندارد لازم باشدگفت: خبر باید دارای سلامت و صحت و سقم  باشد و از خبرهایی که با عنوان گفته می شود ویا شنیده می شود و برای جامعه زیان آور است خود داری شود.

آیت الله نمازی یادآورشد: اخبار غیر واقعی که صحت و سقم آن تأئید نشده است باعث ضرر و زیان های اقتصادی و از دست رفتن عمر افرادی می شود که برای مطالعه آن خبر وقت گذاشته اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین بر دقت در نقد اخبار تأکید کرد و یادآورشد: خبر باید متقن باشد و صحت و سقم آن  باید احراز شده باشد تا موجب خسران و اختلاف در جامعه نشود.       

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر تاثیرگذاری خبر در جامعه گفت: خبر صحیح برای جامعه نافع و خبر غیر واقعی برای جامعه مضر و زیان آوراست و دارای عوارض سوء بسیاری است.

وی با اشاره به این که برخی اخبار درجامعه موج آفرین است، گفت: در جامعه توحیدی اخبار غیر واقعی مشروعیت ندارد و ذهن جامعه نباید درگیر مسائلی شود که موجب تنش و اختلاف می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه از رسانه ها خواست تا برای توسعه، پیشرفت و امنیت جامعه به کمک مسؤولان آمده و یکدیگر را تضعیف و تخریب نکنند.

آیت الله نمازی از امنیت در جامعه به عنوان یک اصل مهم نام برد و افزود:کار خبر درجامعه اسلامی و جوامع بشری نقش موثری در ایجاد سلامت و امنیت روانی جامعه دارد و اگر عکس آن باشد نتیجه معکوس خواهد داشت.    

لازم به توضیح است در ابتدای این مراسم محمد مهدی صباغی مشاور مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گزارشی از فعالیت های رسانه های شهرستان ارائه کرد و در ادامه محمد ملک آبادی مدیر عامل انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران کاشان گزارشی از موانع، کمبودها، مشکلات و انتظارات خبرنگاران شهرستان را ارائه کرد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات