۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۷۵۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ بازاریان تبریز در تفاهم‌نامه‌ای که نماینده اصناف آذربایجان شرقی با رییس سازمان بسیج مستضعفین امضا کرد، هزینه تأمین ۲۰۰ قبضه سلاح فلسطینیان کرانه باختری را متقبل شدند.
يادواره شهداي اصناف بازار تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با نخستین یادواره شهدای اصناف و بازاریان آذربایجان شرقی که در تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز برگزار شد، بازاریان در تفاهم نامه‌ای که نماینده اصناف آذربایجان شرقی با سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین امضا کرد، هزینه تامین 200 قبضه سلاح را به فلسطینیان کرانه باختری را متقبل شدند.


اهدای سلاح به فلسطینیان کرانه باختری توسط اصناف و بازاریان کشور، از زمانی آغاز شد که آمریکا با حمایت از کشتار کودکان فلسطینی توسط ارتش رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی، اقدام به واگذاری سلاح و همچنین تصویب بودجه 225 میلیارد دلاری تسلیحاتی برای این رژیم کودک‌کش کرد.


کارگاه اقتصاد مقاومتی در تبریز برگزار شد


کارگاه علمی ، آموزشی و تخصصی اقتصاد مقاومتی ویژه مدیران به ابتکار معاونت برنامه ریزی و بودجه استانداری آذربایجانشرقی و به مدت یک روز در تبریز برگزار شد.


بنابر این گزارش، در این کارگاه که با حضور اساتید اقتصاد دانشگاه تبریز و رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، جمعی از مدیران کل ادارات استان و فرمانداران شهرستان های تابعه شرکت کردند.


گفتنی است، این کارگاه علمی تخصصی برای اولین بار در کشور در آذربایجان شرقی با حضور مدیران کل ادارات و فرمانداران شهرستان ها با ارایه مقالات علمی اساتید اقتصاد برگزار شد.


مدیران در صف اول نماز جماعت ادارات حضور داشته باشند


حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اهر اظهار داشت: یکی از مسائلی که می تواند جوانان و قشر نسل جدید را به بحث نماز جذب کند، استفاده از راهکارهای مناسب و متناسب با سلایق نسل جوان است.


وی با تأکید بر جلب مشارکت جوانان در برنامه های معنوی، فرهنگی و قرآنی خاطرنشان کرد: هیات امنای مساجد باید فضایی را فراهم کنند که این مکان معنوی بیش از پیش بهداشتی و دارای امکانات رفاهی و خدماتی، برای نمازگزاران باشد، مساجد باید تجلی آموزه های دینی اسلام باشند.


امام جمعه اهر از رؤسای ادارات و نهادها خواست بهترین مکان ها را برای اقامه نماز همکاران و کارکنان خود پیش بینی کنند، تصریح کرد: استفاده از ائمه جماعت در ادارات و مراکز آموزش عالی مورد تأکید است، افزون براین‌که مدیران خود باید در صف اول نماز جماعت ادارات حضور داشته باشند.


آزمون ورودی تربیت مربی حفظ قرآن در مراغه برگزار شد


آزمون ورودی دوره تربیت مربی حفظ قرآن امروز با مشارکت آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه با حضور 400 معلم و فرهنگی در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد.


بنابر این گزارش، از بین شرکت کنندگان در این آزمون، 120 فرهنگی بر اساس امتیاز کسب شده به مرحله دوم این دوره که شامل دوره های آموزشی است راه می یابند.  این دوره ها به منظور توسعه و اشاعه فرهنگ قرآن در بین فرهنگیان و توانمند سازی مربیان قرآنی به منظور تربیت دانش آموزان حافظ قرآن برگزار می شود./935/د101/ب4

ارسال نظرات