۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۷۵۱
با حضور علمای شیعه و اهل سنت شمال شرق کشور؛

همایش بزرگ «جهان اسلام از تکفیر تا مقاومت اسلامی» در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، گفت: همایش بزرگ علمای شیعه و سنی با موضوع جهان اسلام از تکفیر تا مقاومت اسلامی با حضور علمای شیعه و اهل سنت شمال شرق کشور در بجنورد برگزار می شود.
جهان اسلام و پديده تکفير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ علمای شیعه و سنی شمال شرق کشور با موضوع «جهان اسلام از تکفیر تا مقاومت اسلامی» به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی خبر داد.

 

وی با بیان این که همایش مزبور روز چهارشنبه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: در این همایش علمای شیعه و اهل سنت استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان حضور دارند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در این همایش آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب به عنوان سخنران محوری، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

 

وی اضافه کرد: همایش بزرگ علمای شیعه و سنی شمال شرق کشور با هدف شناساندن جریان های انحرافی و ایجاد همگرایی میان مسلمانان در مقابل فتنه تکفیر و جریان های تکفیری برگزار می شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی آگاه سازی مسلمانان و بیداری علما نسبت به خطرات تکفیری ها و نسل کشی مسلمانان در غزه و سایر کشورهای اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری همایش علمای شیعه و اهل سنت شمال شرق کشور در خراسان شمالی خبر داد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به خطر جریان های تکفیری، با بیان این که جریان های تکفیری اقلیتی در جهان اسلام هستند که خطرات زیادی را متوجه جهان کرده اند، افزود: نخستین خطر جریان های تکفیری این است که همه روزه شماری از افراد بی گناه را با وحشی گری تمام به قتل می رسانند و در این بین نیز شیعه و سنی برای آنها هیچ فرقی ندارد.

 

وی خدشه دار کردن چهره رحمانی اسلام و ناامن کردن سرزمین های اسلامی و دیگر نقاط دنیا را از دیگر خطرات جریان های تکفیری دانست و افزود: گروه های تندرو تکفیری هدفی جز ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی ندارند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا ایجاد اختلاف، تفرقه و ناامنی در میان کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان را از خطرات تفکر تکفیری اعلام و اضافه کرد: کشتن و قتل عام و جلوگیری از پیشرفت مسلمانان در عرصه های مختلف زندگی از اهداف شوم تکفیری ها و تمام تروریست های جهان اسلام است.

 

به گفته وی در دهه های اخیر فعالیت تکفیری های وهابی در کشورهای مختلف به خصوص در سوریه و اردن در هتک حرمت به مزار صحابه رسول گرامی اسلام موجی از خشم و نفرت را در میان مسلمانان جهان به وجود آورده است اما جنایت های تکفیری ها تنها به این موارد خلاصه نمی شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: تندروهای تکفیری برای پیشبرد اهداف خود و ایجاد تفرقه در بین شیعیان و اهل سنت، این بار با ایجاد شبکه هایی شیعی با نمادهای شیعه و فحاشی و هتک حرمت به مقدسات اهل سنت وارد عمل شده و می خواهند تفرقه را در بین مسلمانان حاکم کنند.

 

وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مسلمانان فلسطین و سکوت و انفعال وهابیون مدعی مسلمانی در قبال این جنایات، تصریح کرد: جریان های وهابی و تروریستی در ظاهر عنوان اسلام را به یدک می کشند اما هدف اصلی آنها مقابله با محور مقاومت در منطقه است؛ البته این تفکر موهوم و خواب پریشانی است که به یاری خداوند هیچ گاه تعبیر نمی شود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: بین جهاد اسلامی اصیل و جهاد اسلامی تکفیری ها اختلاف عمده وجود دارد چرا که جهاد اسلامی تکفیری ها قلابی، خشن، بی رحم، خائن و در خدمت استعمار غرب است اما جهاد اسلامی اصیل بر اصولی مانند اخلاق، انسانیت، عقلانیت، وحدت طلبی، شهادت طلبی واقعی و احترام به حقوق دیگران استوار است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات