۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۱۵۷۵۲
23 مردادماه؛

کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، گفت: کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» 23 مرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود.
همايش بين المللي اولين پايتخت تشيع

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی دست‌اندرکاران برگزاری کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» طی هفته‌های گذشته برگزار شده و آمادگی کامل برای این همایش سراسری وجود دارد.

 


وی با بیان این‌که نمایندگان بازار و تجار تبریز با حضور در جلسه ستاد اجرایی کنگره آمادگی خود را برای همکاری در برگزاری هرچه بهتر این کنگره اعلام کردند، گفت: بازار تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان از دیرباز نقش بزرگی در شکل‌دهی و تداوم حرکت های دینی، مذهبی و سیاسی جهان تشیع داشته و همچنان به عنوان یکی از مهمترین مراکز توسعه و تثبیت فرهنگ تشیع نقش‌آفرینی می کند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که کنگره «تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع» 23 مرداد ماه سال جاری در محل سرای مظفریه بازار بزرگ تبریز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: فراخوان مقاله برای این کنگره منتشر شد که آثار ارزشنمد و قابل‌توجهی به دبیرخانه رسیده است.

 


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسع هماهنگی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های شمال غرب کشور با حضور قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه و مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در تبریز خبر داد و گفت: در این جلسه هماهنگی های لازم برای افزایش سطح بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه استان های صورت گرفت.

 


وی تحقق کامل نیات واقفان خیراندیش و ایجاد تناسب بین ارزش مادی موقوفات با درآمدهای حاصله را از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: فعالیت های بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در زمینه افزایش بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه کشور نقش اساسی دارد و در این جلسه بر توسعه فعالیت های این بنیاد در استان های شمال‌غرب کشور تاکید شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری همایش منطقه ای کارگروه ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان اوقاف و امور خیریه در تبریز خبر داد و گفت: فعالیت کارگروه استانی ثبت اسناد و اوقاف و امور خیریه، می تواند گامی مثبت در راستای حل مشکلات ثبتی موقوفات در منطقه شمال غرب باشد.

 


حجت الاسلام حسینی موقوفات را فدک اهل بیت نامیده و گفت: موقوفاتی که با نیاتی مختلفی از جمله ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت، دستگیری از ایتام و نیازمندان و خدمت رسانی به مردم وقف شده اند؛ برای رسیدن به حداکثر بهره وری نیازمند تثبیت هستند، که این همایش با هدف بررسی پرونده های مختلف در فرآیند صدور اسناد مالکیت وقفی، برگزار شد.

 


وی در ادامه تفاهم نامه سه جانبه سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان منابع طبیعی، جنگل ها و مراتع و سازمان ثبت اسناد و املاک را در جهت حل مشکلات راهگشا دانست و ادامه داد: جلسات این کارگروه ها نیز در استان های کشور تشکیل می یابد و پرونده هایی که به دلیل موضوعات فنی و تخصصی با مشکلی مواجه هستند در جلسات ستادی مطرح و در حضور مدیران دو رفع خواهد شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از کلنگ‌زنی پروژه مسجد و مجتمع مسکونی موقوفه آقاعلی تبریز خبر داد و افزود: این پروژه در موقوفه ای به مساحت 740 متر مربع با زیربنای 2400 متر مربع در 5 طبقه به همت بنیاد توسعه و عمران موقوفات آذربایجان شرقی در موقوفه آقا علی تبریز اجرا می شود.

 


وی در پایان با بیان این‌که ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم(ع) تبریز نیز در مراسمی باشکوه و معنوی نصب شد، خاطرنشان کرد: امامزاده سید ابراهیم(ع) از نوادگان حضرت امام سجاد (ع) است که مرقد وی در قبرستان تاریخی محله شتربان تبریز واقع شده است، ضریح جدید این امامزاده در مدت 10 ماه ساخته شده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات