۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۱۵۷۵۶

کار‌شناسان قرآنی خوزستان مدرک داوری دریافت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون داوری قرآن کریم در استان گفت: این آزمون با حضور ۱۰ نفر از کار‌شناسان بر‌تر قرآنی خوزستان شامل حافظان، قاریان، و ترتیل خوانان ممتاز به منظور دریافت مدرک داوری برگزار شد.
قاسم مقدمي

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، با اشاره به برگزاری نخستین دوره آزمون دریافت مدرک داوری قرآن کریم اظهارداشت: این آزمون در رشته‌های قرآنی حفظ، ‎‎ تجوید، صوت، وقف، ابتدا و لحن به دو صورت کتبی و شفاهی در اهواز برگزار شد.

وی افزود: آزمون داوری شامل سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و مجازی است که هر دوره در مرحله زمانی مشخص انجام و در صورت پذیرفته شدن، مدرک معتبر داوری مسابقات قرآن کریم به شرکت کنندگان داده خواهد شد.

مقدمی تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را 10 نفر اعلام کرد و بیان داشت: شرکت کنندگان این آزمون شامل حافظان، قاریان، و ترتیل خوانان ممتاز خوزستانی بودند.

مسؤول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان زمان برگزاری نهمین دوره آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم را مرداد ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: بیش از 70 درصد شرکت کنندگان این آزمون را بانوان و 30 درصد باقی مانده را آقایان تشیکل می‌دهند که این نشان دهنده رشد بیش از پیش حضور بانوان در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد‎ 46 :نفر از شرکت گنندگان آزمون تخصصی قرآن کریم را آقایان و 150 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت مشارکت بانوان بسیار قابل توجه است.

مقدمی درپایان به مزایای این آزمون اشاره کرد و اظهارداشت: شرکت کنندگان در صورت موفقیت و کسب مدرک مورد نظر می‌توانند از مزایای گوناگونی همچون رایگان بودن تحصیل در دانشگا‌ها، کسری خدمت سربازی برای آقایان و دیگر امکانات فرهنگی برخوردار شوند./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات