۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۱۵۷۸۳
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

استکبار جهانی به وسیله تکفیری‌ها به دنبال از بین بردن اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ گفت: مراکز امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تشکیل گروه‌های افراطی همچون داعش به دنبال از بین بردن اسلام ناب هستند.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در دیدار جمعی از دانشجویان مسلمان کشور انگلستان، بر ضرورت هوشیاری مسلمانان تأکید کرد و گفت: امروز همه مسلمانان به ویژه جوانان شیعه باید درک عمیقی از شرایط روز جهان اسلام داشته باشند.

 

وی با تأکید بر این‌که مکتب اهل بیت(ع) در حال گسترش است،‌ ابراز کرد: یکی از دلایل گسترش مکتب اهل بیت(ع) جامعیت و عدم انحراف در این مذهب حقه و قرآن کریم است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از وظایف جوانان شیعه اندیشیدن به جامعیت مکتب اهل بیت(ع) است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یکی از افتخارات مکتب اهل بیت(ع) را پویایی فقه شیعه دانست و افزود: در زمانی که سلاح‌های کشتار جمعی از سوی قدرت‌های بزرگ جهانی تولید و به گار گرفته می‌شود، فقهای ما تولید و استفاده از این سلاح‌ها را حرام اعلام می‌کنند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که اسلام تنها دینی است که به صلح و محبت حقیقی بین انسان‌ها تأکید می‌کند، گفت: اسلام نه تنها اجازه ظلم نمی‌دهد بلکه زیر بار ظلم رفتن را نیز جایز نمی‌داند.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی اسلام را پرچم دار عزت، آزادگی و کرامت انسانی خواند و خطاب به جوانان انگلیسی، گفت: راجع به اسلام به ویژه مکتب تشیع و قرآن بیشتر تدبر کنید و بیندیشید و بدانید که دین پژوهان بدون مطالعه اسلام و قرآن نمی‌توانند به مقصد خود برسند.

 

وی با بیان این‌که امروز دشمنان دست به دست یکدیگر داده و علیه اسلام توطئه می‌کنند، اظهار داشت: هرچه اسلام بیشتر رشد می‌کند دشمنان نیز آرام نمی‌نشینند و هجمه‌های خطرناکی را طراحی می‌کنند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به این‌که استکبار جهانی با هدف تضعیف و از بین بردن اسلام مکتبی جعلی به نام وهابیت را تأسیس کرد، افزود: دشمنان با این اقدام خود تیشه به ریشه توحید و عبادت زدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که امروز نیز مراکز امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با تشکیل گروه‌های افراطی همچون داعش به دنبال از بین بردن اسلام ناب هستند، گفت: گروه‌های تکفیری به مراتب خطرناک‌تر از وهابیت هستند و جنایاتی را مرتکب می‌شوند که هیچ حیوان درنده‌ای نیز آنرا انجام نمی‌دهد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که متأسفانه آمریکا و اسرائیل جنایات گروه‌های تکفیری را به نام اسلام منتشر می‌کنند، ابراز کرد:‌ این مسائل در حالی اتفاق می‌افتد که رژیم صهیونیستی در جنایات غزه به راحتی هزاران زن و بچه بیگناه و مظلوم را به خاک و خون می‌کشد.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی هدف گروه‌های تکفیری را بد نام کردن اسلام دانست و افزود: استکبار جهانی از هر راهی برای بد نام کردن اسلام استفاده کرده و امروز نیز به واسطه تکفیری‌ها در پی رسیدن به اهداف شوم خود است.

 

وی با اشاره به آیات و روایات اسلام را حامی حقوق انسان‌ها بلکه حیوانات ذکر کرد و افزود:‌ چنین دینی که حتی به حیوانات نیز توجه دارد چگونه ممکن است چنین فجایعی را قبول کند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) جنایات داعش را توطئه‌ای از سوی دشمنان اسلام خواند و با بیان این‌که وظیفه دانشجویان مسلمان برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی سنگین است،‌ گفت: دانشجویان باید به هر نحوی که ممکن است این مسأله را به گوش جهانیان برسانند که جنایات داعش هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد بلکه مخالف اسلام است./927/پ202/ج

ارسال نظرات