۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۱۵۸۰۷
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان:

بدحجابی سلامت و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خانه انقلاب و ولایت با اشاره به اهمیت پوشش در آرامش روانی جامعه گفت: بدحجابی و بد پوششی امنیت روانی جامعه و سلامت اجتماع را به خطر می‌اندازد.
علي بانکي

دکتر امیرحسین بانکی پور عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بد پوششی را دارای آثار سوء بر جامعه دانست و اظهار کرد: در یونان باستان اشخاصی وجود داشتند که به اسم آزادی و آسایش در جامعه به صورت کاملا عریان تردد داشتند و علت این مسأله نبود مؤلفه‌های صحیح برای پوشش در جامعه است.

 

کارشناس مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: انسان باید در نظر بگیرد پوشش او در جامعه چه بازخوردی دارد و تأثیر نوع حجاب و پوشش وی بر جامعه چیست و چه پیامدهایی برای جامعه دارد، طریقه لباس پوسیدن افراد تأثیر بسزایی در امنیت روانی جامعه دارد.

 

وی بدپوششی و بد حجابی را موجب برهم زدن آسایش و آزادی دیگران ذکر کرد و افزود: افرادی که بدپوشش هستند و افراد بد حجاب آزادی و آسایش دیگران را در محیط جامعه سلب می‌کنند، برخی حد پوشش را بستگی به سلیقه شخصی می‌دانند این در حالی است که اگر قرار باشد افراد سطح و حدود پوشش در جامعه را بنابر سلیقه خود تعیین از نظر پوششی و اخلاقی در جامعه دچار آشفتگی و مشکلات متعددی خواهیم شد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه حد پوشش از سوی قانون و شرع تعیین شده است، گفت: در تمام ادیان آسمانی حد و حدود حجاب مشخص شده است و این حدود معین برای حجاب کمتر از اسلام نیست و در حقیقت حجاب در تمام ادیان آسمانی وجود دارد و همه ادیان به اهمیت حجاب و پوشش تأکید دارند.

 

مسابقه زیبانمایی موجب تردید جوانان در انتخاب همسر شده است

 

بانکی با اشاره به اینکه ارتباطات باز اجتماعی موجب بالا رفتن سن ازدواج می‌شود، تصریح کرد: وقتی فرد در ارتباطات اجتماعی از نظر عاطفی و جنسی تأمین می‌شود و دیگر نیازی در خود برای تشکیل خانواده نمی‌بیند به سمت ازدواج نمی‌رود و همین مسأله موجب شده است که سن ازدواج در جامعه بالا رود و در نتیجه مشکلات فرهنگی و اخلاقی متعددی در جامعه به وجود آید.

 

وی خودنمایی‌ها در سطح اجتماع را از عوامل بالا رفتن توقع افراد از ازدواج و از همسر آینده برشمرد و اظهار کرد: وقتی شخص با خودنمایی‌ها در جامعه مواجه شود برای ازدواج تصمیم دقیقی نمی‌تواند بگیرد و مسابقه خودنمایی و زیبانمایی جامعه موجب شده است که اشخاص برای انتخاب در ازدواج دچار تردید و شک شوند و سطح توقع جوانان از همسر آینده خود بالا رود و این امر زمان ازدواج را به تأخیر انداخته است./1304/ت302/ب4

ارسال نظرات