۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۸۶۷
امام جمعه بهبهان عنوان کرد؛

ضرورت ورود حوزه های علمیه نسبت به تغییر دیدگاه خانواده ها در مسأله ازدواج

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان ورود حوزه های علمیه نسبت به تغییر دیدگاه خانواده ها در مسأله ازدواج را یک ضرورت خواند که می تواند سبب تغییر دیدگاه اشتباه آنان شود.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بالارفتن سن ازدواج در جامعه اظهارداشت: بالا رفتن سن ازدواج افزون بر ایجاد افسردگی روحی و نا امیدی در قشر جوان، سبب انحراف به سوی گناه و معصیت می‌شود.

امام جمعه بهبهان، با اشاره به عوامل افزایش سن ازدواج در جوانان افزود: متأسفانه در برخی خانواده‌ها، جوانان به سبب ادامه تحصیل از ازدواج منع می‌شوند، در حالی که این ازدواج و ادامه تحصیل هیچ گونه منافاتی با یکدیگر ندارند.

وی در ادامه گفت: معیشت، اشتغال و مسکن از جمله نگرانی‌هایی است که می‌توانند پس از مشکلات فرهنگی عامل تأخیر در ازدواج جوانان باشد.

حجت الاسلام بوعلی درباره پیامدهای تأخیر ازدواج جوانان در جامعه بیان داشت: تحدید نسل، مهم‌ترین پیامد منفی افزایش سن ازدواج در جامعه بوده که سبب پیر شدن جامعه و جلوگیری از روند پیشرفت کشور می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان در ادامه با اشاره به سیاست‌های کنترل جمعیت در گذشته خاطرنشان کرد: سیاست‌های کنترل جمعیتی در گذشته سبب کاهش سرعت رشد جمعیت در کشور شد که ادامه این سیاست غلط می‌تواند تضعیف کشور در برابر استکبار جهانی را در پی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: تشکیل خانواده آثار روحی بسیار مفیدی همچون  آرامش روحی و فکری، ایجاد انگیزه برای تحقق اهداف و داشتن برنامه در زندگی زناشویی را به همراه دارد.

حجت الاسلام بوعلی در ادامه با بیان این که خداوند دوست ندارد بندگان خود را تنها ببیند، اظهارداشت: بسیاری از جوانان دارای باورهای قلبی نسبت به تعالیم دینی هستند و با برطرف کردن مسائل جزیی می‌توان زمینه‌های ازدواج را برای آن‌ها فراهم کرد.

امام جمعه بهبهان به ضرورت ورود حوزه‌های علمیه و دیگر دستگاه‌های دولتی در بخش‌های فرهنگی همچون ازدواج تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با ورود به این مسأله می‌توانند سبب تغییر دیدگاه‌های اشتباه خانواده‌ها در مسأله ازدواج شوند.

وی در پایان وظیفه دستگاه‌های دولتی را برطرف کردن هرچه سریع‌تر موانع ازدواج عنوان کرد و بیان داشت: اشتغال، مسکن و تأمین رفاه اولیه زندگی، حق جوانان است./9462/ت302/ب2

ارسال نظرات