۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۵۸۷۰
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

ارومیه میزبان 2 هزار نفر در سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در مرداد ماه سال جاری نزدیک به 2 هزار نفر در سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور می شود.
قدرت الله قاسمي معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قدرت الله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در نشست خبری سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور که در سالن جلسات این اداره تشکیل یافت، اظهار داشت: نزدیک به 2 هزار نفر در سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور می شود.

 

وی افزود: 800 نفر دانش آموز پسر و  400 نفر دانش آموز دختر در مسابقات حضور خواهند داشت که به این لیست مربیان، سرپرستان، رانندگان، مهمانان وزارتی و داوران نیز اضافه خواهد شد.

 

قاسمی در ادامه با اشاره به حضور داوران و اساتید ممتاز کشوری و بین المللی در قالب برگزاری این دوره از مسابقات، به حضور 30 داور در بخش پسران و 16 داور در بخش دختران اشاره کرد و ادامه داد: استاد شهریار پرهیزکار و احمد ابوالقاسمی از چهره های ممتاز قرآنی بین المللی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: تقویت ایمان و باورهای دینی در میان دانش آموزان، ایجاد انس و الفت با ائمه اطهار علیهم السلام و شناخت، رشد و پرورش استعدادهای قرآنی افراد از جمله اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآنی محسوب می شود. 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی آموزش و پرورش را متولی بخش عظیم تربیت در جامعه دانست و گفت: در این راستا آموزش و پرورش نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دانش‌آموزان دارد.

 

وی برگزاری مسابقات را مهم ترین بستر برای رسیدن به این خواسته عنوان کرد و خاطر نشان کرد: از آن جا که برگزاری مسابقات به صورت جمعی بوده و دانش آموزان رقابت، تعامل و شکست را در صحنه های مسابقات تجربه می کند.

 

قاسمی با اشاره به برگزاری دوره ای مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی، به تنوع بیشتر این دوره از مسابقات اشاره کرد و تصریح کرد: سی و دومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان در قالب 9 رشته برادران و هفت رشته در بخش خواهران در دو بخش اجرا می شود.

 

وی با اشاره به این که آذربایجان غربی میزبان بخش آوایی این دوره از مسابقات است، اظهار داشت: بخش پسران در رشته های قرائت، حفظ، اذان و مداحی و بخش خواهران نیز در دو رشته حفظ و قرائت قرآن برگزار خواهد شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به این که بر اساس سهمیه های تعیین شده از هر استان در هر پایه تحصیلی یک نفر نماینده شرکت می کند، افزود: از هر رشته نیز شش نفر نماینده از هر استان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: این مسابقات در قالب چهار مرحله برگزار می شود که مراحل آموزشگاهی، شهرستانی و استانی این مسابقات انجام شده که مرحله نهایی آن مرداد ماه امسال برگزار می شود.

 

قاسمی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بخش پژوهشی این دوره از مسابقات در خراسان رضوی، گفت: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بخش آوایی این دوره از مسابقات نیز در این استان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مسابقات بخش پسران از بیست و دوم مرداد ماه آغاز شده و تا بیست و پنجم ادامه خواهد داشت و بخش دختران نیز از بیست و هفتم تا سی مرداد ماه به طول می انجامد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در پایان  خاطر نشان کرد: آمادگی های لازم برای میزبانی مهمانان و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات انجام شده و از چهار نفر از چهره های برتر عرصه های قرآن، نماز و عترت استان تجلیل خواهد شد./1302/پ202/ب4

ارسال نظرات