۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۸۸۵
مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی:

میزان طلاق در روستاهای استان منفی است/ محمد پر طرفدارترین نام در بین خانواده ها

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به این که بیشترین طلاق های صورت گرفته استان در مناطق شهری به ثبت رسیده است، گفت: تعداد طلاق های ثبت شده در روستاهای استان دارای رشد منفی است که این نشان از اعتقادات مذهبی بالای روستاییان در این امر است.
مدير کل ثبت احوال آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد جوان، مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: در سال 93 نام های پسران به ترتیب محمد، ابوالفضل، علی، امیرمحمد و امیرحسین انتخاب شده که در مورد دختران نیز به ترتیب شامل فاطمه، زهرا، اسرا، یسنا، آیلین است.

 

وی افزود: در 4 ماهه اول سال 93 جمع ولادت های انجام شده در آذربایجان غربی 23 هزار و 253 مورد است که نسبت به مدت زمان مشابه بیش از 9 درصد افزایش داشته است که از این تعداد 15 هزار و 646 نفر در شهر و 7 هزار و 607 نفر در روستا متولد شده اند.

 

جوان با بیان این که کمترین نرخ ولادت در مدت 4 ماهه نخست امسال مربوط به خوی و سیمینه بوده که رقم 19 در هزار نفر را شامل می شود، ادامه داد: بیشترین ولادت ثبت شده نیز با نرخ 29 نفر در هر یک هزار نفر مربوط به پیرانشهر است.

 

وی با بیان این که در سال جاری، در ازای هر 100 نفر دختر، 105 نفر پسر متولد می شود، اضافه کرد: روزانه 187 نفر در آذربایجان غربی به دنیا می آید و 38 نفر فوت می کند که با توجه به این آمار، هر روز 149 نفر بر جمعیت استان اضافه شده که میانگین این آمار برای هر ساعت، افزون بر شش نفر است.

 

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: 115 مرد در مقابل 100 زن در آذربایجان غربی در سال جاری فوت کرده است که سال گذشته مردان بیشتری نسبت به زنان از دنیا می رفتند به طوری که این رقم به 122 مرد در مقابل 100 زن فوت شده رسیده بود.

 

وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار و 800 نفر نیز در این مدت فوت کرده اند که 1.4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 

جوان در ادامه به میزان ازدواج های صورت گرفته در 4 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان ازدواجی که در آذربایجان غربی انجام گرفته 11 هزار و 944 مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 92، 20 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان این که بیشترین میزان ازدواج در سال 93 در تکاب و شوط و بیشترین طلاق نیز در شاهین دژ و بوکان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: میزان طلاق امسال نیز 1 هزار و 849 مورد ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 92، 41 درصد افزایش داشته است.

 

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به این که بیشترین طلاق های صورت گرفته استان در مناطق شهری به ثبت رسیده است، ادامه داد: تعداد طلاق های ثبت شده در روستاهای استان دارای رشد منفی است که این نشان از اعتقادات مذهبی بالای روستاییان در این امر است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات