۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۲۱۵۹۲۳
استاد و پژوهشگر حوزوی تبیین کرد؛

تخریب قبور اهل بیت با مجوز احادیث جعلی

خبرگزاری رسا ـ استاد و پژوهشگر حوزوی از جمله آسیب های وارده بر پیکره جوامع اسلامی را دور شدن از کلام اهل بیت برشمرد و گفت: وارد کردن شبهه در کلام ائمه معصومان و اکتفا کردن به آیات قرآن به تنهایی، دیوار کجی است که خشت آن از سقیفه گذاشته شد.
سالروز تخريب حرم ائمه بقيع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام کریم رضایی پژوهشگر حوزوی در ادامه سلسله جلسات پیرامون شرح خطبه غدیر که شب گذشته در مسجدالنبی نجف آباد برگزار شد، سنت و عترت اهل بیت را تکمیل کننده عقل انسان در درک مبانی دینی بیان کرد و گفت: انسان هیچ گاه نخواهد توانست تمام مبانی دینی را با عقل خود درک کند.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند برای درک بهتر این مبانی، عترت و کلام ایشان را سفارش کرده اند که متأسفانه در گذر تاریخ و بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) خلفا این چراغ هدایت را از مسلمانان گرفتند.

 

 

حجت الاسلام رضایی از جمله آسیب های وارده بر پیکره جوامع اسلامی را دور شدن از کلام اهل بیت برشمرد و گفت: وارد کردن شبهه در کلام ائمه معصومان و اکتفا کردن به آیات قرآن به تنهایی، دیوار کجی است که خشت آن از سقیفه گذاشته شد و آن زمانی بود که به دستور یکی از خلفا احادیث پیامبر جمع آوری و آتش زده شد که ما باید تنها به کتاب خدا عمل کنیم و اکنون نیز شاهد هستیم دشمنان اسلام در بسیاری از شبهه های وارد شده این مسأله را مورد توجه خود قرار داده اند.

 

 

این کارشناس و مبلغ حوزوی درباره این قسمت از خطبه که پیامبر فرمودند، «وَاَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْماً» نیز بیان داشت: طبق آیه 105 سوره توبه «وَ قُلِ اعْمَلُواْ فَسَیرَى اللَّهُ عَمَلَکمُ‏ْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ» سه گروه در هنگام عمل شاهد آن هستند، خدا، رسول و مؤمنون که طبق احادیث، منظور از مؤمنون مطلق ایمان است که کسانی جز اهل بیت و ائمه معصومان نیستند.

 

 

وی در ادامه افزود: احاطه خداوند به تمام امور عالم و اعمال ما، که خلیفه و جاشین خدا در روی زمین نیز متصف به همین صفت است در هر زمانی امام آن زمان احاطه کامل به اعمال بندگان دارد و در این عصر، حضرت صاحب زمان، شاهد و ناظر تمام اعمال ماست.

 

 

حجت الاسلام رضایی از علل ظلم بی حد نسبت به شیعیان را، محبت و ولایت حضرت علی(ع) بیان کرد و افزود: آنچه سبب شده است در کشورهای اسلامی اینگونه در حد شیعیان ظلم صورت گیرد، محبت و ولایت حضرت علی است، و گروه های تکفیری و وهابیان با جنایاتی هم چون کشته شدن حدود 7 هزار نفر از مردم در یکی ازشهرهای عراق، بغض و کینه خود را نسبت به اهل بیت نشان می دهند.

 

 

وی در پایان بیان داشت: اوج بغض و کینه این گروه های تکفیری و وهابیان، تخریب قبور ائمه معصومان است، با آن که طبق آیه 21 سوره کهف دلیل محکمی بر بنای قبور وجود دارد، ولی آنها با جعل حدیثی که به گفته خود سنی ها تمام راویانش کذاب هستند، این گونه به تخریب قبور ائمه و صالحین پرداخته اند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات