۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۲۱۵۹۲۵
معاون قرآن و عترت ارشاد اسلامی اصفهان خبر داد؛

برگزاری دوازدهمین آزمون قرآن و نهج البلاغه در اصفهان/ فراخوان نخستین جشنواره تولیدات قرآنی

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دوازدهمین آزمون سراسری قرآن کریم و نهج البلاغه همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام ابوالفضل يعقوبي

حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یکشنبه شب در حاشیه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: شرکت کنندگان در این آزمون در رشته اصلی و 15 رشته حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه می توانند ثبت نام کنند.

 

وی با اشاره به این که در این آزمون افراد زیر 12 سال نیز می توانند ثبت نام کنند و فقط در آزمون کتبی شرکت نخواهند داشت یاد آورشد: افراد زیر 12 سال روز جمعه 4 مهرماه سال جاری از ساعت 15 در همه رشته های ذکر شده به صورت شفاهی در آزمون شرکت خواهندکرد.

 

حجت الاسلام یعقوبی یاد آورشد: استان اصفهان طی دوسال گذشته بیشترین شرکت کننده را در کشور به خود اختصاص داده است که امیدواریم امسال نیز با بیشترین شرکت کننده در استان بتوانیم رده برتر استان اصفهان را در کشور حفظ کنیم.

 

وی افزود: پیش بینی می شود شهرستان کاشان که عنوان شهر نهج البلاغه را به خود اختصاص داده است بیشترین شرکت کننده در رشته های ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه را در کشور داشته باشد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سفرحج عمره و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای نفرات برتر 15 رشته ذکر شده در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه از فراخوان نخستین جشنواره تولیدات قرآنی استان اصفهان درسال جاری خبرداد و گفت: این جشنواره در رشته های هنری، فیلم نامه نویسی، داستان نویسی، خط و تذهیب برای اولین بار در سطح کشور در استان اصفهان برگزار می شود.

 

وی همچنین با اشاره به این که طرح های ویژه ای با هدف تعمیم و تعمیق و ترویج  فرهنگ قرآنی در سطح عمومی جامعه برای سال آینده توسط مؤسسات زیر مجموعه وزارت ارشاد اسلامی درحال انجام است گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ازطرح های ویژه ای که توسط مؤسسات قرآنی ارائه شود حمایت خواهد شد.  

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه ورود دستگاه‌های مختلف در برنامه های قرآنی  به ویژه حفظ قرآن همچنین نداشتن سامانه جامع اطلاعات قرآنی در شهرستان ها، استان ها و کشور را یکی از مشکلات پیش روی حوزه های قرآنی اعلام کرد و گفت: این مؤسسات مردمی، مؤسساتی  هستند که بعد از انقلاب تاسیس و زیر نظر دستگاه های دولتی نبودند اما در حوزه های قرآنی فعالیت می‌کردند.

 

وی افزود: تعددّ مراکز دولتی و غیر دولتی در حوزه های قرآن و عترت و عدم هماهنگی این مؤسسات با یکدیگر باعث شده است تا سامانه آمار جامعی از حافظین کل قرآن نداشته باشیم.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یاد آورشد: نرم افزار جامع اطلاعات قرآن کشور به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است که در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت، از این رو دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند برای تجمیع فعالان قرآنی در رشته حفظ و مربیان قرآنی اطلاعات خود را در اختیار دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ عمومی قرار دهند تا اطلاعات به صورت جامع وارد سامانه شود تا بتوانیم در سال 94 در همه حوزه های قرآنی اطلاعات و آمار جامعی را در اختیار رسانه ها قراردهیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات