۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۱۵۹۳۰
سخنران حرم رضوی:

یاد آوری نعمت‌های الهی محبت خداوند را در دل‌ها افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسا- سخنران حرم رضوی گفت: یاد آوری نعمات خداوند، محبت خداوند را در دل زیاد می کند؛ چرا که نعمات، لطف و عنایتی از جانب خداوند به بندگان است.
یاد آوری نعمت‌های الهی محبت خداوند را در دل‌ها افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی گفت: اگر کسی می خواهد به یاد خداوند و ذاکر او باشد، باید پروردگار را دوست داشته و محب او باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگان و علمای دین، مداومت بر رکوع طولانی داشتند، گفت: رکوع زیاد، عذاب قبر را کم می کند. علما، رکوع عبادات و نمازهای خود را طولانی می کردند.

 

حجت الاسلام امین نیا ابراز داشت: انسان ها به یاد هر چه هستند، صحبت از آن میان می آورند. حضرت علی(ع) می فرمایند: « من اَحَبَّ شیئا لَهجَ بِذِکره، هر که چیزی را دوست بدارد، یاد آن می کند».

 

سخنران حرم رضوی افزود: اگر کسی می خواهد به یاد خداوند و ذاکر او باشد، باید پروردگار را دوست داشته و محب او باشد؛ چرا که به اندازه ای که انسان، خدا را دوست دارد، به یاد اوست.

 

وی گفت: یکی از خصلت های انسان ها این است که دوست دارند با محبوب خود خلوت کنند، خداوند به حضرت موسی(ع) می فرماید: «دروغ می گوید آن کس که گمان می کند من را دوست دارد، در حالیکه  شب تا صبح می خوابد و ذکری بر لب جاری نمی کند.»

 

حجت الاسلام امین نیا با اشاره به فرازی از زیارت امین الله، اظهار داشت: اگر محبت خداوند را در دل زیاد کینم، مداومت بیشتری بر ذکر پروردگار داریم، در زیارت امین الله از خدا تقاضا می کنیم «مُولَعَةً بِذِکْرِکَ وَ دُعَائِکَ، (خداوندا نفسم) را حریص به ذکر و دعایت قرار بده».

 

سخنران حرم رضوی به راهکارهای زیاد شدن محبت خداوند اشاره کرد و گفت: محبت و ذکر خداوند رابطه متقابل دارند، چرا که هر اندازه محبت خداوند در دل زیاد باشد، یاد او نیز بیش تر می شود و متقابلاً، هر اندازه خدارا دوست داشته باشم، بیش تر به یاد او هستیم.

 

حجت الاسلام امین نیا افزود: یاد آوری نعمات خداوند، محبت خداوند را در دل زیاد می کند؛ چرا که نعمات لطف و عنایتی از جانب خداوند به بندگان است. نعمات خداوند به اندازه ای زیاد است که شمارش آن از توان انسان خارج است، از این رو بنده، می بایست مداومت بر ذکر و یاد خداوند داشته باشد.

 

سخنران حرم رضوی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، نعمت الهی است، گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران باید خداوند را به خاطر امنیت و آسایشی که به برکت این نظام به آن ها تعلق گرفته است، شاکر باشند، امنیتی که کشورهایی چون فلسطین، عراق و سوریه از آن بهره ای ندارند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات