۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۹۳۸
عضو خبرگان رهبری:

گسترش فعالیت های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در دهه اخیر فعالیت های قرآنی در کشور بیشتر شده است که این امر یکی دیگر از برکات مبارک انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين عسگر ديرباز نماينده مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: تمامی مسؤولان و مردم باید برای ترویج فرهنگ قرآنی به ویژه گسترش حفظ قرآن در جامعه برنامه ریزی کنیم چرا که برگزاری این آزمون ها در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در کشور است.

 

وی ادامه داد: حافظان قرآن که در این آزمون ها موفق می شوند حافظانی مسلط بر محفوظات خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که ایران قرآنی و زیر نظر رهبری قرآنی است اضافه کرد: از نظر مقام معظم رهبری داشتن زندگی قرآنی و توجه به قرآن لازمه کشوری است تا الگویی برای سایر جوامع باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی قرآنی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات و آزمون های قرآنی به نوعی شناسایی و تجلیل از قهرمانان قرآنی است بنابراین برای این که بتوانیم الگوهای قرآنی را به جامعه معرفی کنیم باید قانون، آئین نامه و امتیازات آزمون ها و مسابقات قرآنی را به درستی تنظیم کنیم تا این فعالیت ها خاصیت تشویقی و ترغیبی خود را از دست ندهد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ایران کارهایی که بعد از انقلاب به صورت متناوب پیگیری می شود برای تعالی فرهنگ قرآنی و تعمیق و گسترش فرهنگ قرآن در جامعه است.

 

وی با بیان این که در قرآن آیه ای وجود دارد که اگر این کتاب آسمانی مهجور، دور افتاده و غیر قابل دست رس واقع شود خود قرآن از آن شکایت خواهد داشت، تصریح کرد: در دهه اخیر فعالیت های قرآنی در کشور بیشتر شده است که این امر یکی دیگر از برکات مبارک انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مناسبی را برای تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا می کند.

 

وی با اشاره به این که تعمیق فرهنگ قرآنی نخستین گام از چند گام این موضوع است، افزود: مهم ترین گام و مرحله این امر عمل به قرآن و دستورات قرآنی است که در درجه اول مسؤولان سپس عموم ملت عامل به دستورات قرآن کریم هستند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید یک مجموعه و پازلی را تعریف نماییم تا در بخش های مختلف انسجام و هماهنگی داشته باشیم که این امر نیز در پیشبرد اهداف می تواند موثر واقع شود.

 

وی افزود: چنانچه در کنار فعالیت های قرآنی در جامعه فعالیت هایی صورت گیرد که این ها را خنثی کند در این صورت تلاش های فرهنگی به ویژه مسابقات قرآنی تاثیرات لازم را در کوتاه مدت و میان مدت نخواهد بخشید.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: کتاب آسمانی ما مسلمانان کتاب بدون تحریف است و آموزه های آن برای حیات بخشی به جامعه، فرد و خانواده است بنابراین هرچه قدر فعالیت های فرهنگی به ویژه فعالیت های قرآنی بیشتر شود، انتظار می رود که تعمیق فرهنگ قرآنی و انسانی در جامعه بیشتر شود./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات