۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۱۵۹۴۰
امام جمعه خوی تأکید کرد؛

ضرورت گسترش فرهنگ حفظ قرآن در کشور

امام جمعه خوی گفت: همگی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی به ویژه گسترش حفظ قرآن در جامعه برنامه ریزی کنیم که برگزاری این مسابقات در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در کشور است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري امام جمعه شهرستان خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این که امیدواریم بتوان از طریق مسابقات قرآن، احکام و نماز را در زندگی پیاده کنیم، اظهار داشت: اجرا کردن احکام قرآن و نماز در زندگی ما را به سعادت رهنمون می سازد.

 

وی افزود: قرآن باید از دوران کودکی در وجود فرزندان ما نهادینه و تجلی یابد چرا که در این صورت می توانیم شاهد آثار و برکات آن در سنین جوانی باشیم، لذا توجه به قرآن و آشنایی دانش آموزان در مدارس امری مهم و ضروری به شمار می آید.

 

امام جمعه خوی ادامه داد: حضور دانش آموزان قرآنی در مدارس تاثیرات قرآنی بسزایی را در  فضای مدارس ایجاد می کند که پیشرفت ها، موفقیت ها و آینده درخشان فرزندانمان ریشه در تکیه به قرآن در طول زندگی دارد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآنی آثار مثبت خوبی دارد چرا که اعتقادات و ارزش های حاکم بر نظام ما از قرآن است و برگزاری چنین مسابقات کشوری آن هم در بین دانش آموزان یک پدیده مبارک در استان ما محسوب می شود.

 

حجت لاسلام موسوی شکوری خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که همه مردم، مسؤولان و متولیان استانی در بخش های مختلف دست به دست هم دهند تا این امر هر چه بهتر برگزار شود تا الگویی برای سایر استان ها و مراکز کشور باشیم تا بتوانیم معارف و احکام قرآنی را در جامعه رسوخ دهیم.

 

وی با اشاره به بیان این که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات و ملاقات هایی که با مجامع قرآنی و فعالان قرآنی داشته اند یک نکته را همواره مورد تأکید قرار داده اند، گفت: ما باید فراتر از صوت، لحن و قرائت پیش برویم.

 

امام جمعه خوی با بیان این که هدف از همه این عملکردها فهمیدن خوب و درست قرآن است، خاطرنشان کرد: در این همایش ها و اجتماعات باید به این نکته توجه ویژه شود که همه این عملکردها مقدمه ای بر درک درست قرآن است.

 

وی تصریح کرد: طبیعتا سنین جوانی و دانش آموزی بهترین سن برای فهم معارف قرآن و گرفتن احکام الهی است که هم معصومیت جوانی و نوجوانی را دارد و هم سرشار از استعداد و خلاقیت است.

 

حجت الاسلام شکوری گفت: جوانان و نوجوانان در این سنین آمادگی های لازم برای دریافت بهتر مفاهیم قرآنی دارند که اگر متولیان ما بتوانند معارف الهی و قرآنی را خوب منتقل نمایند تمامی  شرایط برای دریافت آن فراهم است.

 

وی تأکید کرد: همگی باید برای ترویج فرهنگ قرآنی به ویژه گسترش حفظ قرآن در جامعه برنامه ریزی کنیم که برگزاری این مسابقات در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در کشور است./1302/ت303/ب

ارسال نظرات