۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۵۹۵۰
امام جمعه شوشتر:

افزایش سن ازدواج نتیجه سنت های نادرست در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر گفت: کم رنگ شدن فرهنگ ازدواج در خانواده ها نتیجه سنت های نادرست جامعه و از عوامل افزایش سن ازدواج است.
امام جمعه شوشتر

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به افزایش سن ازدواج در جامعه، اظهارداشت: دست یابی به سعادت در زندگی نتیجه دوری از گناه بوده و این مسأله در سایه ازدواج و تشکیل خانواده امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به تأثیر ازدواج در دور نگه داشتن افراد از گناه افزود: جوانان با تشکیل خانواده از نظر روحی و فکری به آرامشی پیدا می کنند که در دوران تجرد هرگز آن را تجربه نخواهند کرد.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه گفت: شخصی که با داشتن سن بالا اقدام به تشکیل خانواده می کند، با فرزند و همسر خود نمی تواند ارتباط خوبی داشته باشد.

امام جمعه شوشتر با بیان این که امروزه قشر جوان جامعه با مشکلات بسیاری مواجه است، تأکید کرد: با فرهنگ سازی و بر طرف کردن مشکلات ازدواج می توان با روند افزایش سن ازدواج در جوانان مقابله کرد.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج در سلامت جامعه گفت: کم رنگ شدن فرهنگ ازدواج در خانواده ها نتیجه سنت های نادرست جامعه و از عوامل افزایش سن ازدواج است.

امام جمعه شوشتر در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت(ع) و نگاه دینی به فرهنگ ازدواج، می توان بسیاری از سنت های دست و پاگیر را از زندگی حذف کرده و به جوانان برای آغاز زندگی مشترک آنها کمک کرد.

استاد حوزه علمیه کاهش موالید را از جمله آثار مخرب افزایش سن ازدواج برشمرد و افزود: مشکلات مالی و دغدغه های فکری یکی از مهم‎ترین عواملی است که اشتیاق جوانان به فرزند آوری را کاهش می دهد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ دینی در مسأله ازدواج گفت: اگر دیدگاه جوانان براساس آموزه های دینی باشد همه مشکلات زندگی برای آنها شیرین و قابل تحمل خواهد بود./9462/ت303/ب2

ارسال نظرات