۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۱۵۹۵۵
آیت‌الله طباطبایی نژاد تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر طلاب به قرآن

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با حضور در دوره آزمایشی حفظ قرآن کریم مدرسه علیه امام صادق(ع) بر ضرورت انس با قرآن کریم طلاب تأکید کرد.
دوره آزمايشي حفظ قرآن کريم در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم ثامن الحجج(ع) در مدرسه علمیه امام صادق(ع) حضور یافت و از نزدیک در جریان روند برگزاری دوره آزمایشی حفظ قرآن کریم طلاب قرار گرفت.

 

وی  در این دیدار و در جمع طلاب به اهمیت انس با قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در میان طلاب باید بیش از دیگران پیگیری شود و در این راستا توجه به حفظ قرآن کریم امری ضروری است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: در برخی از کشورهای عربی نظام آموزش و پرورش به گونه ای برنامه ریزی می کند دانش آموزان هنگامی که در حد مدرک دیپلم می رسند، حافظ قرآن می شوند و این کار بسیار پسندیده است.

 

وی افزود: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طلاب و روحانیان باید پیشقدم باشند و در لبیک به فرامین ولی امر مسلمین گوی سبقت را از دیگران بربایند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات معصومان(ع) استمرار و پیگیری کار را مهم تر از شروع آن دانست و اظهار داشت: هر چند اقدام به حفظ قرآن کریم کار ارزنده ایست، اما نگهداری محفوظات امری سخت تر و دشوار تر است.

 

وی به فرمایشی از معصوم(ع) اشاره و تصریح کرد: غرفه زیبایی در بهشت وجود دارد که مؤمنان هنگامی که آن را می بینند، آرزو می کنند که این غرفه به آنها اختصاص داشتف در آن زمان ندا می آید این غرفه متعلق به تو بود و آن را از دست دادی، می پرسد چگونه؟ جواب می آید، این غرفه سوره ای بود که تو حفظ کرده بودی و چون فراموش کردی از تو گرفته شد.

 

وی قرآن را تنها مخلوق مستقیم خدا دانست و گفت: همه مخلوقات خدا با واسطه به وجود آمده اند اما قرآن کریم تنها مخلوقی است که بدون واسطه و از سوی خود خدا خلق شده است و این ویژگی ممتاز معجزه پیامبر خاتم(ص) است.

 

رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، از برکات تلاوت قرآن کریم گفت و افزود: پیامبر(ص) می فرمایند، خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و آنها را به گورستان تبدیل نکنید، همان کاری که یهود و نصاری کردند که در کلیسا و دیر به عبادت پرداختند و خانه های خود را معطل گذاشتند.

 

وی خطاب به طلاب قرآنی گفت: حالا که به وادی قرآن آمده اید بر شما حجتی است و باید حق قرآن را ادا کنید.

 

امام جمعه اصفهان یادآور شد: همه تلاش های خود را به رضای خدا معطوف کنید تا عملتان مأجور باشد چرا که کسی که علوم قرآنی را یاد می گیرد باید در اعمال و رفتارش از دیگران بهتر باشد همانطور که در روایتی امام صادق(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل می کنند که سزاوارترین انسان ها برای خضوع و خشوع در برابر خداوند و بندگان او، کسی است که قرآن را بیاموزد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات