۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۹۶۰
ویژه عکاسان سراسر کشور؛

نمایشگاه عکس «دهه کرامت» در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس از برگزاری نمایشگاه عکس «دهه کرامت» ویژه عکاسان سراسر کشور در شیراز خبر داد.
حرم شاهچراغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس امروز، در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه عکس «دهه کرامت» ویژه عکاسان سراسر کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سوی نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان اجرایی می‌شود.

 

وی اظهار کرد: تمامی عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این نمایشگاه دعوت می‌شود تا با ارسال عکس در این نمایشگاه معنوی شرکت کنند.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان فارس با یادآوری اینکه عکس‌ها پس از انتخاب در قطع 50 در 70 سانتی متر چاپ و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، از قیمت‌گذاری بر روی هر عکس خبر داد و افزود: در صورت فروش 60 درصد عواید به عکاس تعلق می‌گیرد و 40 درصد باقیمانده در اختیار برگزارکننده است.

 

حجت‌الاسلام نیازی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه در 2 بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش اصلی این نمایشگاه به سه حرم مطهر اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، حرم‌های مطهر حضرت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) تعلق دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بخش جنبی نمایشگاه به عکس‌های دیگر حرم‌های مطهر و اماکن مقدس کشور تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: عکس‌ها باید اختصاصاً با دوربین‌های عکاسی گرفته شده باشد و عکس‌های گرفته شده با موبایل مورد قبول نیست.

 

این مقام مسؤول افزود: عکاسان باید عک‌ های مورد نظر خود را‌(از هر بخش پنج عکس)، حداکثر تا تاریخ 30 مردادماه 93 به نشانی  استان فارس، شیراز، بلوار کوی زهرا(س) چهارراه ایثار، مجمتع فرهنگی ـ هنری حضرت زهرا(س)، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، نمایندگی خبرگزاری شبستان ارسال کنند.

 

وی افزود: عکس‌های این نمایشگاه باید در قطع 50 در 70 سانتی متر و با رزلوشن 300 dpi اندازه شده و پس از ذخیره با فرمت JPG و یا TIFF و بر روی CD و یا DVD به همراه نام و شماره همراه عکاس رایت کرده و به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند.

 

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به اینکه این نمایشگاه در روز ششم شهریور ‌همزمان با آغاز دهه کرامت در شیراز افتتاح می‌شود، تأکید کرد: عکس‌های خلاقانه همچون پانوراما، فتومونتاژ و HDR نیز می‌توانند در این نمایشگاه شرکت داشته باشند، اما باید اصل عکس در صورت لزوم توسط دبیرخانه نمایشگاه احراز شود./919/پ202/ب4

ارسال نظرات