۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۱۵۹۹۱

نام نویسی امتحانات تابستانی حوزه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم اعلام کرد: طلاب و فضلای حوزه علمیه از 20 مرداد ماه به مدت ده روز فرصت دارند برای نام نویسی امتحانات تابستانی حوزه اقدام کنند.
امتحانات حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب و فضلای حوزه علمیه از امروز 20 مرداد ماه به مدت ده روز فرصت دارند برای نام نویسی امتحانات تابستانی حوزه از طریق سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه به نشانی http://amoozesh.howzeh-qom.com  اقدام کنند.

 

براساس این گزارش، امتحانات شهریور ماه از تمامی دروس، اعم از اصلی و جنبی برگزار خواهد شد.

 

این گزارش حاکی است، سؤالات امتحانی (فقه، اصول و فلسفه)، مطابق محدوده هریک از نیمسال اول و دوم جداگانه و سایر دروس از کل محدوده معین شده طبق برنامه امتحانی و محدوده طرح قدیم و جدید طرح خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید، افرادی که در امتحانات نیمسال اول حوزه غایب بوده و یا انصراف داده و یا قبول نشده‌اند، چنانچه در امتحانات خرداد ماه شرکت داشته اند، لازم است در امتحان شهریورماه شرکت کنند.

 

همچنین‌افرادی که در امتحانات خرداد ماه حضور نیافته و با پذیرش مسئولیت شرعی آن ، غیبت خود را موجه بدانند، پس از فعال نمودن لینک « غیبت موجه » می توانند در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند.

 

افرادی که در دروس فقه، اصول و فلسفه در یکی از نیمسال‌ها، حداقل نصاب نمره قبولی را مطابق ضوابط کسب کرده باشند، نمره قبولی آن نیمسال محفوظ بوده و نیاز به امتحان مجدد نیست.

 

افرادی که دارای ناقصی بیش از یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی از پایه های قبل باشند (هر چند نمره یکی از نیمسالهای آن درس را داشته باشند) تا وقتی که نمره نیمسال دیگر را کسب نکرده اند، در سال آینده مجاز به شرکت در امتحانات پایه بالاتر نمی‌باشند.

 

افرادی که فقط در یکی از دو نیمسالهای دروس فقه و اصول و فلسفه ناقصی داشته اند و در خرداد ماه در تمامی نواقص قبول شده اند، طبق شرایط اعلام شده می توانند در امتحانات پایه بالاتر شرکت کنند.

 

نمره قبولی در دروس جنبی (فلسفه، عقاید، رجال و درایه) تمامی پایه‌ها 12 و دروس فقه ، اصول و تفسیر پایه های 7 تا10 درصورت ثبت حضور در کلاس 12 و درصورت عدم ثبت حضور در کلاس 16 است.

 

طلابی که در امتحانات نیمسال اول، دوم و شهریورماه غیبت داشته و یا حداقل حد نصاب نمره قبولی هر درس را مطابق ضوابط اعلام شده کسب نکنند، لازم است مطابق ضوابط سال آینده اقدام کنند.

 

شایان ذکر است، محل برگزاری امتحانات تابستانی حوزه موسسه امام خمینی (ره)، واقع در بلوار جمهوری - جنب مدرسه معصومیه (س) و مسجدحضرت زینب(س) واقع درشهرک‌پردیسان–انتهای بلوار سلمان-خیابان سبلان- خیابان انقلاب اسلامی اعلام شده است.

 

طلاب می توانند نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خود را برای شرکت در امتحانات تابستانی حوزه انتخاب کنند./917/ت302/س

 

ارسال نظرات