۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۰۲۱

جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره قرآنی «گناهان زبانی» ویژه استان‎های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، همدان، کردستان، قزوین، قم، البرز، گیلان، تهران و زنجان برگزار می‌‎شود.
گناهان زبان

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین جشنواره قرآنی گناهان زبانی با موضوع گناهان زبانی از دیدگاه قرآن و احادیث به‌صورت منطقه‌ای با حضور هنرمندان و اندیشنمدان حوزه دین برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: این جشنواره دینی ویژه استان‎های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، اردبیل، همدان، کردستان، قزوین، قم، البرز، گیلان، تهران و زنجان، برگزار می‌‎شود و این بار نیز میزبان این جشنواره استان زنجان است که 20 مهر‌ سال جاری برگزار خواهد شد.


میلانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می‌تواند در جلوگیری از انجام گناه در جامعه تأثیر بسیار داشته و سرمنشأ خیر کثیر باشد.


رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مهم‌ترین علت گناه و نافرمانی خداوند غفلت و جهل انسان است، افزود: بهترین راه نجات از گناه از بین بردن جهل و غفلت است، اگر ما همواره به عظمت خدا و نعمت‎های بی‎شماری که به ما و دیگر بندگانش بخشیده است توجه داشته باشیم درصدد شکرگزاری و جبران نعمت‌‎های او خواهیم بود نه به‌دنبال عصیان و سرکشی.


وی رسالت هنرمندان در راستای آگاهی‎بخشی بر مردم جهت ترک گناهان زبانیرا  بسیار خطیر دانست و گفت: هنرمندان با هنر خود باید علم و حکمت و لطف خداوند در قانون‎گذاری و حرام و حلال کردن کارها را به مردم اطلاع‎رسانی کنند و بیان کنند که هر آنچه را خداوند بر ما حلال کرده قطعا خیر و صلاح و منفعت ما در آن است و هر آنچه را خداوند بر ما حرام کرده قطعاً به ضرر ما بوده است.


مبلانی راهکار عملی برای نجات افراد مبتلا به گناه را تقویت رابطه با خداوند و معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: در مرحلۀ پیش‌گیری از گناهان مربوط به زبان، باید توجه داشت که شخص با تقویت رابطۀ خود با خداوند و داشتن توسّلات به اهل بیت(ع) به‌طور مستمر، می‌تواند زمینه‌های انجام گناه زبانی را از بین ببرد.


وی با بیان این‌که گناهان زبانی مانند غیبت، دروغ و سخن‌چینی در زندگی آثار سوء بسیار دارد، خاطرنشان کرد: توجه به آثار خوب ترک گناه و آثار بد انجام گناه نیز می‎تواند ما را در ترک گناه یاری رساند و این وظیفه هنرمندان است که در قالب داستان، فیلم، شعر و ... بتوانند این قبیل مسائل را به مخاطب عرضه کنند./935/د102/ب4

ارسال نظرات