۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۱۶۰۲۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقویت هویت اسلامی در اولویت برنامه دانشگاه ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، توجه به هویت اسلامی، علمی و فلسفی و تاکید به تقوا و اخلاق در دانشگاه ها را راه مبارزه با توطئه دشمنان اسلا م دانست و بیان داشت: اگر دانشگاه های ما بر این اساس و محور گام بردارند همه تلاش های دشمنان اسلام در بی هویت کردن جوامع اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار استادان طرح ضیافت اندیشه دانشگاه‌های استان با بیان این که هویت انسانی در غرب به بن بست رسیده است، گفت: مردم در کشورهای غربی پس از تجربه بی‌هویت تحمیلی ناشی از آزادی های بی حد و حصر و فساد اخلاقی، به اسلام به عنوان یک مکتب هویت‌ساز روی آورده اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جوامع غربی منکر حقیقت بدیهی و مطلق می‌شوند، افزود: زمینه‌های انسانی در حال حاضر در جوامع غربی به کفر تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که علیرغم همه پیشرفت های صورت گرفته در دنیای غرب، اما آنها امروز دیگر قدرت تفکر را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: شرایط دنیای غرب امروز در وضعیت بحرانی قرار دارد.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود بی هویت کردن مردم را از برنامه های مهم جوامع غربی دانست و با بیان این که آنها در عرصه سینما تلاش های گسترده ای را علیه هویت اصیل اسلامی ما آغاز کرده اند، بیان داشت: تولید فیلم هایی با محتوای آخرالزمانی نشان دهنده تلاش سرمایه داران غرب برای مقابله با اسلام است.

 

وی با اشاره به این که مردم در جوامع غربی در میان جریان بی هویتی که حاکمان آنها برایشان ایجاد کرده اند دچار گمراهی هستند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال اسلام نابی هستند که امروز در ایران وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، توجه به هویت اسلامی، علمی و فلسفی و تاکید به تقوا و اخلاق در دانشگاه ها را راه مبارزه با توطئه دشمنان اسلا م دانست و بیان داشت: اگر دانشگاه های ما بر این اساس و محور گام بردارند همه تلاش های دشمنان اسلام در بی هویت کردن جوامع اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که امروز مردم در جوامع غربی از بحران هویت رنج می برند، ادامه داد: آنها در شرایط کنونی به دنبال احراز هویت خود هستند.

 

امام جمعه رشت خود رسیدن به معرفت دینی در کنار معرفت علمی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: معرفت علمی بدون معرفت دینی دچار نقصان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های امت اسلام در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: اقتدار و عظمت اسلام ناب موجب هراس و عصبانیت دشمنان شده است و به همین دلیل دشمن همه تلاش خود را جهت تضعیف اسلام ناب به کار گرفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که اسلام ناب در همه دنیا فراگیر خواهد شد، گفت: دنیا با موج اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی به طرف اسلام گرایش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی بر ضرورت ترویج مبانی دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر آموزه‌های دینی و اخلاقی درست رعایت نشود انسان از دین خارج می‌شود.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی در عصر حاضر انقلاب عظیمی در جهان ایجاد کرد، افزود: امروز بسیاری از ملت های جهان انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود به مقاومت مردم سوریه در مقابل تروریست‌ها اشاره کرد و افزود: مقاومت مردم سوریه با حمایت ایران به پیروزی رسید./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات