۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۱۶۰۵۲
در مراسم رونمایی از تصاویر اسلامی ایرانی بر روی نوشت‌افزار مطرح شد؛

مجلس از نوشت افزار ایرانی اسلامی حمایت می کند/ نمادهای ایرانی باید مطابق با ارزش‌های بومی باشد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از یکصد تصویر ایرانی ـ اسلامی بر روی نوشت‌افزار و لوازم التحریر، با حضور رییس کمیسون فرهنگی مجلس و همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
نوشت افزار ايراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از یکصد تصاویر جدید نوشت‌افزار اسلامی - ایرانی، گفت: یک بخش اصلی کار مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی، مخاطب‌شناسی است، اگر مخاطب به خوبی بتواند جذب طرح‌ها و تصاویر اسلامی ایرانی شود یعنی تولیدکنندگان ما توانسته‌اند در این حوزه موفق عمل کنند.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأثیرات مخرب نوشت افزارهای بیگانه بر کودکان و نوجوانان ما افزود: بخش اعظم نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم وارداتی است، بنابراین فرهنگ غربی در زندگی این افراد نفوذ خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تولیدکنندگان نوشت افزار اسلامی ایران در یک میدان مبارزه با دشمن قرار دارند اما باید به آنها گفت که اردوگاه شما قلب کودکان و نوجوانان است یعنی هرچقدر قلب آنها را جذب کنند عملکردشان نیز بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی فعالیت‌های خودشان را باید به این کمیسیون منتقل کنند و ما نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش تأکید خواهیم کرد که تمامی تولیدات شما را در دستور کار خود قرار داده و از این طریق تأمین کنند.

حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: کشور نیازمند 150 میلیون نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر است که در فاصله بیش از 2 سال تولیدات نوشت‌افزار اسلامی ایرانی از 300 هزار به 10 میلیون رسیده است اما باز هم تا رسیدن  به 150 میلیون فاصله زیادی وجود دارد اما در این راستا بی‌توجه نبوده و از کارخانه‌های کاغذ بازدید به عمل آوردیم و برای تقویت این مسئله وارد عمل شدیم.

به گفته وی جدول حمایتی در لایحه بودجه 12 و 22 بوده که امسال بند 17 در لایحه بودجه در اختیار کمیسیون فرهنگی است که ما کمیسیون را در جهت بودجه حمایتی فعال خواهیم کرد و بودجه را در اختیار مجمع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اسلامی - ایرانی قرار خواهیم داد تا طبق عملکرد تحویل تولیدکنندگان داده شود اما اکنون قولش را نمی‌دهیم چرا که منتظر رسیدن عملکرد شما به مجلس هستیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: موضوع نوشت‌افزار، موضوع بسیار مهمی است که خوشبختانه در این چند سال کارهای خوبی نیز در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی نواقص موجود در این کاراکترها اضافه کرد: برخی از آنها قابلیت برند شدن ندارند و یا محبوبیت کافی در آنها نیست و برخی دیگر از کاراکترها شاید محبوبیت دارند اما اینکه چه نمادی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند جای بحث دارد اما ناگفته نماند همه این موارد به جهت رویکردی قابل ستایش هستند.

حجت‌الاسلام مرادی بیان کرد: در نوشت‌افزار و مسائل فرهنگی رویکرد بسیار مهم است چرا که رویکرد همه آنها چه در بخش خصوصی یعنی در بازار و چه بخش‌های فرهنگی که به خاطر دغدغه وارد این حوزه شدند قابل ستایش است چرا که نباید المان‌ها و نمادهای نوشت‌افزار کشور ما غربی باشند و تلاش در این حوزه با اهمیت و مقدس است.

به گفته وی همین که باربی و سایر برندهایی که از کمپانی‌ها و هالیوود در فضای انیمیشن ساخته و در کشور تبلیغ می‌شوند و روی محصولات فرهنگی دیده نشوند و تمام محصولات فرهنگی ما دارای کاراکتر اسلامی ـ ایرانی باشند مهم است چرا که غربی‌ها حتی در جایزه اسکار نیز به انیمیشن جایزه می‌دهند اما ما معتقدیم هر ملتی باید نمادهایش مطابق با ارزش‌های بومی آن کشور باشد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که در تولید نوشت‌افزارهای اسلامی ـ ایرانی باید به سلایق و ذائقه مخاطب نیز توجه شود، گفت: معتقدم ما باید جامع‌نگر و کامل‌نگر باشیم و کاراکترهای معروف صداوسیما همانند تصاویر مختار و شهید بابایی که بسیار نیز حائز اهمیت هستند را اهمیت دهیم اما به موضوعاتی نظیر گرایش دخترانه نیز توجه بسیاری داشته باشیم و بر روی دفاتر تحریر از المان‌ها و نمادهای دخترانه نیز بهره‌مند شویم.

وی اضافه کرد: توجه به روحیه دخترانه نباید مورد غفلت قرار گیرد چرا که ما باید دخترانی را تربیت کنیم که در آینده گرایش زنانه داشته باشند نه تمایل به شمیشر و تیر و کمان و نباید همه چیز را پسرانه ببینیم.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به اینکه باید از تصدی‌گری فاصله بگیریم، بیان کرد: مؤسسه نشر شرق به عنوان مؤسسه‌ای که زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد، دارای قدرت خوبی در انتشارات است به همین منظور به زودی نمایشگاه نوشت‌افزار را برگزار خواهیم کرد که تدابیر ما این است که به امور تصدی گری ورود نیافته و نباید به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نوشت‌افزار آسیبی بزنیم. به همین منظور از تولیدکنندگان دعوت خواهیم کرد تا در این نمایشگاه حضور یافته تا مخاطبان طبق نیاز و سلایق به انتخاب محصولات مورد نیاز خود بپردازند.

وی کسب نمره بالا از همه برندها و کارکترها را غیر منطقی دانست و بیان کرد: باید در این حوزه جهت‌گیری صورت گرفته تا کارهای خوبی و مطلوبی تولید شود چرا که بنده معتقدم مردم باید برند و تصاویر خوب را انتخاب کنند.

به گفته این مقام مسئول «بازی رایانه‌ای پروانه» یک کار گروهی از بچه‌های مؤمن و متعهد انقلابی و جوان است که مشتری جهانی دارد که برای محتوای آن نیز فکر اساسی صورت گرفته و قابل دفاع است./9598/ پ201/ب

ارسال نظرات