۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۶۰۸۳
عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت:

با مدیریت تحول و هویت‌شناسی ملی می‌توان دشمن را رصد کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سهرابی نسبت سنجی مدیران با امام عصر(عج) را ضروری دانست و گفت: ضعیف شدن دشمن و رقیب از فرآورده های هویت شناسی ایرانی است؛ چون هویت شناسی سبب می شود شما با سرعت بیشتری به اهداف خود رسیدگی کنید نه این که از دشمن و رقیب غافل باشید، بلکه توانایی خود را برتر از او ببینید. از سویی دیگر با مدیرت تحول است که می‌توان دشمن را تعقیب کرد.
حجت الاسلام فرامرز سهرابي عضو هيات علمي پژوهشکده مهدويت

حجت الاسلام فرامرز سهرابی، عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که مؤمن باید پیوستگی بین امام و امت را جدی بگیرد، گفت: هرچه انسان از بعد انگیزشی بالایی برخوردار باشد قدرت پژوهشی او بالا می رود قوت رأی و نگرش پیدا می کند، اینها شرط تعالی طلبی برای هر انسان است، حالا مدیر شیعی باید این سه محور را مهندسی دقیقی داشته باشد.

 

وی افزود: یک مدیر منتظر وقتی خواهان تعالی طلبی می تواند باشد که به فکر زمینه سازی ظهور و رسالت جهانی باشد و باید موانع را با راهبرد سرعت تحول بردارد. با وجود این می توان گفت بازخوانی هویت ملی، انگیزه ایجاد می‌کند، سطح پژوهش و قوه نگرشی شما را ارتقا می دهد و در نهایت از شما فردی توانمند تربیت می کند.

 

کارشناس عرصه مهدویت اظهار داشت: ضعیف شدن دشمن و رقیب از فرآورده های هویت شناسی ایرانی است؛ چون هویت شناسی سبب می شود شما با سرعت بیشتری به اهداف خود رسیدگی کنید نه این که از دشمن و رقیب غافل باشید، بلکه توانایی خود را برتر از او ببینید. از سویی دیگر با مدیرت تحول است که می توان دشمن را تعقیب کرد و رکب زد و هیچ احساس ضعف در برابر آن نمی کند به این دلیل که او را دیده‌بانی می کند.

 

وی با اشاره به این که تفکر شیعی و کسی که مؤمن به اهل بیت طاهرین(ع) است در مسیر رشد قرار می گیرد، تصریح کرد: این نگاه سبب می شود فرد ایمانی پیوستگی بین امام و امت را جدی بگیرد و بین امت و امام گسستی نبیند و همه آرزویش این است که برای ایجاد جامعه امام محور زمینه سازی مقتدر و توانمند باشد.

 

حجت الاسلام سهرابی رویکرد شیعه را در طول تاریخ همان بیان محکم امام کاظم(ع) که فرمودند«الشیعه تربی بالامانی» دانست و ادامه داد: شیعه پیوسته به دنبال تحقق آرمان و در حال بازسازی امکانات و توانایی های خود است و همواره با تربیت آرمانی به دنبال پیشرفت خود بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه سنجیدن نسبت خود با امام عصر(عج) را از مؤلفه های مدیران و افراد ایمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیر منتظر بُعد و قُرب خود را از امام معصوم ارزیابی می کند و میزان کارآمدی خود را در جهت تحقق امام رصد می کند تا با آرمان های امام معصوم هماهنگ و همسو شود.

 

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) که فرمودند«مَن ارْتبَطَ دابَّهً مُتوَقَّعاً بهِ أمرَنا وَ یَغیظُ بهِ عَدُوُّنا وَ هُوَ مَنسُوبُ إلینا اَدَّرَ اللهُ رزِقَهُ وَ شَرَحَ صَدرَهُ وَ بَلَّغَهُ أمَلَّهُ وَ کَانَ عَوناً عَلی حَوائِجِه» بیان داشت: در بخشی از این روایت امام می فرمایند«او خودش نسبت دارد با ما و اهداف ما؛ به این معنا که او در لباس نسبت با ما، بازیگری و ایفای نقش می کند.»

 

حجت الاسلام سهرابی در پایان گفت: وقتی شیعه توانمند می شود که آیه نورانی «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» سرلوحه زندگی او قرار بگیرد، یعنی شیعه با تمام قواره و در همه مسائل جامعه باید برای جهان الگو باشد./918/ت302/س

ارسال نظرات