۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۱۶۱۱۲
سیر تحول در دانش اسلامی؛

برنامه طلوع دانش به ارتباط تاریخ و علم رجال می‌پردازد

خبرگزاری رسا ـ برنامه «طلوع دانش» با موضوع سیر تحول در دانش اسلامی از گروه معارف و اندیشه به روزهای پنجشنبه‌ از رادیو معاف پخش می‌شود.
برنامه طلوع دانش

به گزارش خبرگزاری رادیو معارف، «طلوع دانش» از برنامه‌های است که با هدف بررسی تاریخ علوم در سیر پیدایش و تحول تمدن اسلامی طراحی و تولید شده است.

 

حجت الاسلام الویری کارشناس و پژوهشگر در حوزه تمدن و تاریخ اسلامی در این برنامه به بررسی تاریخ علم تاریخ نگاری و ارتباط تاریخ و علم رجال می‌پردازد.

 

ضرورت تبیین جایگاه ویژه علم و دانش در نگرش اسلامی و توجه اسلام به گسترش دانش، همچنین آگاهی هر چه بیشتر با پیشینه فرهنگی اسلام در رابطه با علوم و دانش های مختلف و الگوگیری از دانشمندان بزرگ اسلامی از عللی است که باعث شده در این برنامه به مباحثی همانند علوم اسلامی و تاریخچه آن، ویژگی‌ها و اهداف علوم اسلامی، نقش علم در شکوفایی تمدن و تاریخ علم فقه پرداخته شود.

 

 «طلوع دانش»کاری از گروه معارف و اندیشه به سردبیر تهیه­کنندگی سید ابوالقاسم غضنفری و اجرای مرتضی بهرامی خشنودی روزهای پنجشنبه ساعت 15:30به روی آنتن می‌رود.

 

 علاقه­مندان جهت دریافت برنامه می­توانند به صفحه اختصاصی برنامه «طلوع دانش» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند./998/د101/س

ارسال نظرات