۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۱۶۱۲۲
نماینده مردم در مجلس مطرح کرد؛

اختلاف سلیقه و تفاوت دیدگاه مهم‌ترین آفت فعالیت‌های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی نتوانند به وحدت رویه و نگاه مشترک در مسائل فرهنگی برسند هیچ برنامه فرهنگی تاثیر گذاری در سطح کشور انجام نخواهد شد، گفت: اختلاف سلیقه و تفاوت دیدگاه مهم ترین آفت فعالیت های فرهنگی در حال حاضر است.
محمدباقر عبادي

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که در حال حاضر مهم ترین آفت فعالیت های فرهنگی در سطح کشور اختلافات سلیقه ای، برداشت های شخصی و تفاوت در دیدگاه های مسؤولان فرهنگی در سطح کلان و خرد است، گفت: وحدت رویه متولیان لازمه موفقیت برنامه‌های فرهنگی است و تا زمانی که در فعالیت های فرهنگی دیدگاه مشترک و وحدت رویه ایجاد نشود، موازی کاری و بی نتیجه ماندن مهم ترین ثمره انجام برنامه های مختلف فرهنگی در سطح کشور خواهد بود.

 

وی با بیان این که تبادل آراء لازمه کار فرهنگی در سطح کشور و استان ها است، گفت: متاسفانه مسؤولان فرهنگی از برگزاری نشست های مشترک با یکدیگر در خصوص انجام فعالیت و برنامه های مختلف پرهیز می کنند و همین موضوع موجب موازی کاری و هدر رفت بودجه می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر نهادهای فرهنگی نتوانند به وحدت رویه و نگاه مشترک در مسائل فرهنگی برسند هیچ برنامه فرهنگی و تاثیر گذاری در سطح کشور انجام نخواهد شد، افزود: اگر در کشور وحدت رویه و دیدگاه مشترک در انجام فعالیت های فرهنگی حاکم شود مدیران خواهند توانست با بودجه های اندکی هم که در دست دارند کارهای مهمی انجام دهند.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: متاسفانه نبود وحدت‌رویه در نگاه به مسائل فرهنگی در شبکه‌های مختلف سیما نیز مشاهده می‌شود به‌عنوان مثال در یک برنامه تلویزیونی تجمل‌گرایی تبلیغ می‌شود و در شبکه دیگر سخن از ساده زیستی افراطی است.

 

وی با بیان این که باید در حوزه فرهنگ ابتدا آسیب شناسی انجام شده و پس از آن مدیران به دنبال ارائه راهکار برای حل این مشکلات باشند، ادامه داد: در حال حاضر باید بر روی سبک و شیوه زندگی در ابعاد مختلف مثل فرهنگ سفر، صله رحم، اسراف و شیوه استفاده از گوشی همراه کار فرهنگی صورت گیرد چرا که مشکلات فرهنگی فراوانی در این بخش وجود دارد.

 

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سیاستمداران نقش مهمی در بخش های مختلف فرهنگی و تصمیم گیری در این زمینه دارند، ادامه داد: سیاستمداران با جهت دادن به بودجه‌های فرهنگی می‌توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند هرچند در شرایط فعلی حوزه فرهنگ با کمبود بودجه جدی مواجه است.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان این که منشأ کمبود بودجه در حوزه فرهنگ ناشی از تحریم ها و استفاده نادرست از بودجه موجود است، ادامه داد: اگر مسؤولان با دیدگاه مشترک در حوزه فرهنگ برنامه ریزی کنند اثرات کمبود بودجه در حوزه فرهنگ کمتر خواهد شد و فعالیت های انجام شده اثر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 

وی با بیان این که تحول در حوزه فرهنگ نیازمند گذشت زمان بیشتری در مقایسه با سایر فعالیت های دولت است، تاکید کرد: مردم باید در حوزه فرهنگ صبور باشند و همکاری بیشتری با دولت و نهادهای  فرهنگی داشته باشند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات