۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۶۱۹۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نگاه غلط غرب موجب تزلزل در بنیان خانواده شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بنای خانواده در اسلام را مهم دانست و گفت: در غرب توجهی به خانواده نمی شود به همین دلیل خانواده ها از هم می پاشند، در واقع نگاه غلط غرب به جایگاه خانواده موجب تزلزل در بنیان خانواده شده است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار اعضای هیأت امنای مؤوسسه خیریه ازدواج مصباح الهدی استان، کار خیریه هیأت امنای ازدواج آسان استان را شایسته و عمل صالح برشمرد و اظهار داشت: در بینش و روایات اسلامی هیچ بنایی در اسلام  نزد خداوند محبوب تر از بنای خانواده و اینکه کسی بتواند برای یک زوجی این بستر را فراهم کند، نیست.

 

وی بنای خانواده در اسلام را مهم دانست و گفت: در غرب توجهی به خانواده نمی شود به همین دلیل خانواده ها از هم می پاشند، در واقع نگاه غلط غرب به جایگاه خانواده موجب تزلزل در بنیان خانواده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: روابط و پیوندی را که میان مسلمانان در زمینه خانواده وجود دارد، در غرب پاشیده است و خود این نشانه این است که مسلمانان هنوز پایبند به این ارزشی را که شارع مقدس اسلام برای امر خانواده در نظر داشته است را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به اعضای خیریه ازدواج مصباح الهدی گفت: کار شما بسیار ارزشمند است، منتهی این رویه و فعالیت را مخصوص یک شهر نکنید، یعنی این قدم و کار شایسته باید برای همه مردم نیازمند شیعه و سنی استان فراگیر و گسترده شود که یقینا دارای برکات زیادی خواهد بود.

 

امام جمعه گرگان، اعتماد مردم را در راستای امورخیریه لازم و ضروری برشمرد و گفت: اولویت شما باید اعتماد  سازی مردم نسبت به کارتان باشد و در این زمینه ضمن شفاف سازی امور خیریه و ارتباط مستمرنقش مهمی را در باب اعتماد سازی داشته باشید.

 

وی افزود: به یقین افرادی را که در این زمینه فعالیت می کنند مورد اعتماد مردم خواهند بود و مردم نیز می دانند که عمده این  افراد خیر و نیک نام به  دنبال سوء استفاده نیستند و در تلاش برای کسب ثواب دنیا و آخرت خود هستند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از مصادیق اذیت را منت گذاری برشمرد و تصریح کرد: نکته ای را که از همه مهم تر است و خدای متعال نیز در قرآن به آن اشاره کرد خدماتی است که ما انجام می دهیم و بعنوان صدقه معنی عام دارد که معنی آن براین است کار خیر تنها کمک مالی نیست  و باید در این زمینه  حرمت انسان ها را حفظ و خدای ناکرده با منت گذاشتن بر آزار و اذیت آنها قدم بر نداریم.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه چگونگی انجام کارهای خیری را که برخی مواقع از سوی مؤوسسات خیریه و نهاد ها و ادارات مربوطه با در نظر   نگرفتن حرمت  انسان ها و به منظور تبلیغ در راستای فعالیت خودشان انجام می گیرد را نادرست برشمرد و گفت: من با این کارها مخالفم چرا که این گونه کار خیر کرامت خانواده و شخصیت آنها را زیر سؤوال می برد و به یقین عمل صالح محسوب نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یاد آور شد: اینکه بخواهیم خدمت به مردم کنیم و با سر و صدا شخصیتشان را در نظر نگیریم و با ندانم کاری آنها را له کنین عمل صالح نام ندارد.

 

آیت الله نورمفیدی، رضای خداوند در عمل صالح را مهم یاد کرد و گفت: عروس می خواهد خانه بخت برود، جوانی می خواهد تشکیل خانواده بدهد و اگر تو ذهنیت جامعه این باشد که جهیزیه این ها را برایشان گدایی کردند، این با عمل صالح نمی سازد.

 

وی عمل صالح را مطابق با نیازهای جامعه برشمرد و گفت: در باب عمل صالح هم بنده نظری دارم، مثلا در بعضی از موارد حتی مسجد سازی زیاد به نظر بنده عمل صالح نیست چرا که نیاز به ساخت مسجد در آن مکان نیست و  از روی چشم روی هم چشمی است، برای اختلاف بین این جمع و آن جمع و محله بالا و پایین است.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: حتی در بعضی از روستاها یک مسجد کافی است اما مشاهده می شود که محله بالا و پایین، به دلیل اینکه بین خودشان اختلاف دارند اقدام به ساخت مسجد دیگری می کنند که اینگونه کارها مصداق عمل خیر و صالح نیست.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری افزود: در زمینه کار خیر باید نیاز جامعه را در نظر بگیریم، به نظر بنده یکی از شرایط عمل صالح امروز جامعه نیاز به مدرسه سازی، درمانگاه سازی و کمک در مسأله تشکیل خانواده است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات