۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۲۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

فرهنگ سازی و توجه به مسائل اقتصادی راهکار مقابله با کاهش جمعیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که سیاست کنترل جمعیت به خاطر مسائل اقتصادی برخلاف آموزه های دینی است، گفت: زنان تصور می کنند با فرزند کمتر می توانند به جامعه خود خدمت کنند، اما غافل از این که اگر در مقام مادر بودن بتوانند فرزندان شایسته ای تربیت کنند و تحویل اجتماع دهند آنگاه به جامعه خود خدمت کرده اند.
مدير حوزه علميه خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت، اظهار داشت: جمعیت ایران به سوی پیری می رود و باید برای افزایش جمعیت برنامه ریزی شود تا در آینده با مشکلاتی مواجه نشویم.

 

 

وی افزود: رشد بیمارگونه مهریه یکی از مشکلات اساسی در امر ازدواج است که خانواده ها سعی دارند تا از طریق مهریه، دخترشان به یک منافع مالی برسد تا در بروز کوچک ترین تضاد اخلاقی، آن را مطالبه کنند.

 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: دولت و نظام جمهوری اسلامی در خصوص تعیین مهریه هیچ مسؤولیتی ندارد و پس از برقراری عقد بین دختر و پسر، مسؤولیت پیدا می کند در صورتی که باید دولت در تعیین مهریه، ثبت و پیگیری آن دخالت داشته باشد.

 

 

وی اضافه کرد: افزون بر بحث شرعی مهریه، دولت باید در تعیین مهریه نقش داشته باشد از این رو یکی از دلایل تأخیر ازدواج پسران را افزایش مهریه و مسائل اقتصادی می توان دانست.

 

 

حجت السلام فخری تصریح کرد: در بین دخترها بحث تجمل گرایی، جهیزیه و مهریه و در بین پسرها، مشکلات اقتصادی از عواملی است که در تأخیر ازدواج نقش اساسی دارد که علت این امر بالا رفتن سطح توقعات در نسل جوان بالا است.

 

 

وی با بیان این که سیاست کنترل جمعیت به خاطر مسائل اقتصادی برخلاف آموزه های دینی است، خاطر نشان کرد: زنان تصور می کنند با فرزند کمتر می توانند به جامعه خود خدمت کنند، اما غافل از این که اگر در مقام مادر بودن بتوانند فرزندان شایسته ای تربیت کنند و تحویل اجتماع دهند آنگاه به جامعه خود خدمت کرده اند.

 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: فقهای اهل تسنن عنوان کرده اند که جلوگیری از تولید نسل در صورتی که انگیزه آن ترس از فقر باشد حرام است، چرا که خداوند متعال می فرماید "هیچ جنبنده ای بر روی زمین نیست، مگر آن که روزی او بر عهده خداوند است".

 

 

وی در ادامه به سخن پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و افزود: فرزند شایسته دسته گلی خوش بو از جانب خداوند است که میان بندگانش قسمت می کند و نیز می فرماید از خوشبختی مرد، داشتن فرزند شایسته است.

 

 

حجت الاسلام فخری افزود: امروز باید زوج های جوان را به فرزند آوری تشویق و مسائلی که باعث بی تمایلی زوج های جوان به فرزند آوری شده است را مورد بررسی قرار داد و آنان را حل کرد.

 

 

وی در پایان اضافه کرد: امروز ترس از رفاه اقتصادی در جوانان آنان را از تولید نسل محروم کرده است، ولی ما وظیفه داریم جوانان خود را به این باور برسانیم که "هر آن کس که دندان دهد، نان دهد"./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات