۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۲۲۴
حجت الاسلام اصغرنژاد خبر داد:

تحقق 67 درصدی سهمیه تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی گفت: سهمیه سومین مرحله اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم با ثبت نام حدود 9 هزار قرآن آموز در استان 67 درصد تحقق یافته است.
حجت الاسلام اصغرنژاد

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور اجرا می‌‌‌‌‌‌‌شود.

 

وی با بیان این که طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دو رده سنی بزرگسالان و شکوفه ها و در دو گروه خواهران و برادران اجرا می‌شود، اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و کانون ‌های حفظ قرآن کریم محل های برگزاری کلاس های آموزش قرآن طرح تربیت حافظان است.

 

حجت‌الاسلام اصغرنژاد تصریح کرد: در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، سه رده حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و حفظ سه جزء تعریف شده است.

 

وی گفت: امسال سهمیه آذربایجان‌غربی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 13 هزار و 500 نفر است که بر اساس تراکم جمعیتی برای هر شهرستان سهمیه مشخص شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: در سومین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان‌غربی براساس سهمیه تعیین شده تاکنون حدود 9 هزار نفر در این طرح قرآنی نام نویسی کرده و در کلاس های حفظ قرآن شرکت دارند.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد با بیان این که تاکنون سهمیه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان‌غربی 67 درصد تحقق یافته است، گفت: سهمیه تعیین شده در شهرستان های شوط، پلدشت، سردشت، مهاباد و سلماس به صورت 100 درصد محقق شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به آغاز برگزاری کلاس های تربیت حافظان قرآن کریم در استان، خاطرنشان کرد: کلاس های حفظ قرآن کریم با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود اما در برخی شهرستان ها به علت فاصله بقاع متبرکه از مرکز شهر، مساجد جامع و محوری شهر به عنوان محل برپایی کلاس های قرآن انتخاب شده است.

 

وی با بیان این که ثبت ‌نام طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در استان تا پایان سال ادامه دارد، گفت: آزمون مرحله سوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دو مرحله 18 مهرماه و 8 اسفندماه سال 93 برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام اصغرنژاد در پایان یادآور شد: سهمیه آذربایجان غربی سال گذشته برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم 12 هزار و 620 نفر بود که بیش از این تعداد محقق شده بود./936/ت303/ب

ارسال نظرات