۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۲۳۴
امام جمعه خوی:

گروه‌های تکفیری پیاده نظام استکبار جهانی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: استکبار جهانی ناامنی ها را از طریق گروه ها و جریان های تکفیری در داخل جهان اسلام به وجود می آورند که این گروهک ها پیاده نظام استکبار جهانی هستند.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: در چند سال اخیر شاهد هستیم که استکبار جهانی که در راس آن آمریکا قرار دارد خاورمیانه و نوع کشورهای اسلامی را نا امن کرده است و مشکلاتی را در افغانستان، عراق، پاکستان و اخیرا در سوریه ایجاد کرده است.

 

وی افزود: استکبار جهانی این مشکلات را از طریق گروه ها و جریان های تکفیری در داخل جهان اسلام به وجود می آورند که این گروهک ها پیاده نظام استکبار جهانی هستند.

 

حجت الاسلام شکوری با بیان این که در ادامه این مشکلات اخیرا شاهد حمله ستمگرانه و بی رحمانه اسرائیل به فلسطینیان مظلوم در غزه هستیم، ادامه داد: این حملات در اوج سکوت، بی تفاوتی و بی خیالی مجامع بین المللی، سازمان ملل و نوع کشورهای اسلامی صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که اگر تمامی این حوادث و اتفاقات را مورد بررسی قرار دهیم چند نتیجه را می توان از این ناامنی ها و بی عدالتی ها و کشتار ها به دست آورد، اضافه کرد: استکبار می خواهد کشور های اسلامی را از طریق ایجاد اختلاف به ویژه اختلافات قومی و مذهبی نا امن کند.

 

امام جمعه خوی ابراز داشت: آنان با این شیوه می خواهند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازد و زمینه ای را برای برکناری از قدرت به وسیله عده خودشان علیه آنان ایجاد و از آنان استفاده بکنند که این مسأله در راس تمامی اهداف آن ها قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: هدف دیگر این گروهک ها ارائه چهره خشن از اسلام است؛ این جنایاتی که روزی طالبان در افغانستان و امروز داعش در سوریه و عراق و یا سایر جریان ها تحت عنوان جهاد اسلامی انجام می دهند، خشن ترین و بی رحمانه ترین اقدامات است که دوربین های استکبار آن ها را در سطح جهان نشان می دهند.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: آنان با این کار می خواهند به جهانیان بگویند که چهره اسلام خشن است و مسلمانان افرادی بی رحم هستند تا از این جریان های تکفیری علیه مسلمانان استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: عامل دیگر این جنایت ها ایجاد کمربند امنی برای اسرائیل است، اسرائیلی که به قول رهبر کبیر انقلاب یک غده سرطانی است.

 

امام جمعه خوی اضافه کرد: متجاوز از 65 سال است که هر روز مسلمانان را قتل عام می کند و معضلاتی را برای فلسطینیان مظلوم به وجود می آورند که اکنون نوع مسلمانان فلسطین در اردوگاه های کشورهای همسایه سالیان سال است که در زیر چادر زندگی می کنند و زیر سقف را ندیده اند و از خانه هایشان در به در هستند.

 

وی با بیان این که هدف استکبار به ویژه آمریکا این است که اسرائیل همیشه احساس امنیت بکند و خطری از ناحیه مسلمانان و جریان های مقاومت او را تهدید نکند، گفت: این نیز یکی دیگر از اهداف است که آمریکا دنبال می کند و این هدف زمانی تامین می شود که نوع کشورهای اسلامی به ویژه همسایه های اسرائیل همیشه ناامن باشد و خودشان همیشه درگیر باشند تا نوبت به درگیری با اسرائیل نرسد./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات