۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۱۶۲۴۷
آیت الله اراکی:

جریان‌های تکفیری نقشه دشمن برای جلوگیری از تداوم بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: جریان تکفیری ها و مصائب پیرامون این فتنه بزرگ، در واقع نقشه دشمنان برای جلوگیری از تداوم بیداری اسلامی و تشکیل امت واحده اسلام است.
آيت الله اراكي - همايش علماي شيعه و سني در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در همایش بزرگ علمای شیعه و اهل سنت شمال شرق کشور که با عنوان «جهان اسلام، مکر تکفیر و راه های برون رفت از آن» به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، مسأله وحدت در جهان اسلام را یک واجب شرعی و دینی دانست و افزود: وحدت اسلامی پیش از آن که مصلحت جامعه اسلامی باشد؛ یک واجب دینی و بلکه مهم ترین تکلیف اسلامی به شمار می رود.

 

وی با اشاره به این که در قرآن کریم و سیره انبیا و ائمه اطهار(ع) نیز تأکید فراوانی بر مسأله وحدت و لزوم تقویت آن در بین مسلمانان شده است، اظهار کرد: در قران کریم تفرقه برابر با شرک و ایمان و اسلام مساوی با وحدت ذکر شده و این موضوع نشان دهنده این است که نماز، زکات، روزه و دیگر احکام اسلامی در واقع مقدمه وحدت جامعه اسلامی و تشکیل امت واحده اسلام محسوب می شوند.

 

آیت الله اراکی اضافه کرد: راه انبیا نیز در کل راه وحدت جامعه بوده و به همین دلیل نیز به گواه تاریخ، هر جا که بشر از آموزه های انبیا دور شده؛ دچار پراکندگی و گرفتاری شده است.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت تصریح کرد: بر این اساس پیام دین مبین اسلام نیز وحدت و یکپارچگی بوده و در طول تاریخ هم دشمنان سعی کرده اند یا دین را پراکنده کنند و یا اهل دین را دچار اختلاف و چنددستگی بکنند.

 

وی با بیان این که در دین اسلام تفرقه مورد نهی و همواره امر به وحدت شده است، افزود: حفظ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام به اندازه ای اهمیت دارد که حراست از این وحدت حتی به بهای تحمل شرک بخشی از جامعه نیز لازم و ضروری است.

 

ریشه اصلی دشمنی غرب با نظام اسلامی، حمایت ایران از مقاومت است

 

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به رهنمون ها و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت جامعه اسلامی و تشکیل امت واحده اسلام، افزود: دیپلماسی وحدت در جوامع اسلامی نشان دهنده بصیرت بالای ولی فقیه بوده و لازم است همه علمای اسلام اعم از شیعه و سنی، از این راه روشن و رهنمون رهبری درس گرفته و مسیر وحدت و یکپارچگی امت اسلام را در پیش گیرند.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت های اسراییل در فلسطین و ظلمی که این روزها در حق مردم مسلمان غزه انجام می شود، حمایت های ایران اسلامی از مردم فلسطین را یادآور شد و اظهار داشت: مسأله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون یکی از مهم ترین مسائل نظام جمهوری اسلامی ایران بوده؛ در حالی که مردم فلسطین عمدتا سنی مذهب هستند و ایران شیعه است.

 

وی تصریح کرد: این حمایت نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی نه تنها با اهل سنت میانه خوبی دارد بلکه بیشترین هزینه را نیز برای اهل سنت پرداخت کرده است.

 

به گفته آیت الله اراکی دشمنی غرب با نظام مقدس جمهوری اسلامی و گرفتاری های متعددی که از جانب این کشورها به ایران تحمیل شده از جمله جنگ تحمیلی، تحریم و ... در واقع به دلیل حمایت ایران از فلسطین و محور مقاومت است.

 

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار و کشورهای غربی با نظام اسلامی از آن جهت است که می دانند راه انقلاب اسلامی و حمایت از مقاومت، به نابودی اسراییل و تشکیل امت واحده اسلامی ختم می شود.

 

گروه های تندرو اسلامی ابزار دست دشمنان هستند

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ابتدا قائله صدام و جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کردند اما زمانی که در این جبهه شکست خوردند؛ به سراغ ایجاد گروه هایی نظیر طالبان و القاعده رفتند.

 

آیت الله اراکی افزود: زمانی که مجاهدان در افغانستان حکومت اسلامی تشکیل داده و رابطه این حکومت با نظام جمهوری اسلامی ایران نیز تقویت شده بود و احتمال شکل گیری امت واحده اسلامی می رفت؛ دشمنان اسلام آگاه شدند که اگر این جریان تقویت شود؛ اسراییل رو به نابودی رفته و امت های مسلمان با یکدیگر به وحدت می رسند، به همین دلیل نیز قائله طالبان را به وجود آورده و حکومت اسلامی مجاهدان افغان را سرنگون کردند.

 

به گفته وی غربی ها بارها در مجامع رسمی اعتراف کرده اند که ستیز آنها با نظام جمهوری اسلامی، به دلیل حمایت ایران از محور مقاومت اسلامی و تلاش این کشور برای اتحاد مسلمانان علیه غرب است.

 

مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اندیشه اسلامی قم با اشاره به این که حمایت ایران از بشار اسد، حزب الله لبنان و دیگر گروه های مقاومت حمایت از اشخاص نیست بلکه حمایت از جریان مقاومت است، تصریح کرد: بر همین منوال جنگ کنونی در سوریه نیز نبرد بین شیعه و سنی نیست بلکه جنگ عربستان، آمریکا و اسراییل برای از بین بردن مقاومت اسلامی و شکستن این سد مستحکم است.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: اگر این سد شکسته شود؛ حضور آمریکا در منطقه بیشتر و قوی تر شده و دشمنان به سراغ ایران اسلامی خواهند آمد.

 

ایران بیشترین هزینه را برای اسلام پرداخت کرده است

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان این که مقاومت اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، افزود: فلسطینی ها شیعه نیستند و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بحث شیعه و سنی مطرح نیست بلکه هدف اسلام و وحدت امت های مسلمان است.

 

آیت الله اراکی اضافه کرد: ایران بیشترین هزینه را برای اسلام چه شیعه و چه سنی در سراسر جهان پرداخت کرده و امروز نیز هدف اصلی از مجموعه اقدامات دشمنان در منطقه، آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی است.

 

به گفته وی جریانی که پیش از فتنه تکفیری ها و تفرقه افکنی ها در کشورهای اسلامی در سال های اخیر به وجود آمده بود؛ جریان بیداری اسلامی بود که با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، سر بلند کرده بود.

 

آیت الله اراکی افزود: دشمنان اسلام متوجه شدند که اگر این جریان بیداری اسلامی تداوم داشته باشد؛ طرح تشکیل امت واحده اسلام عملی می شود و به همین خاطر جریان های تکفیری و تروریستی را در کشورهای اسلامی به وجود آوردند.

 

وی تصریح کرد: جریان تکفیری ها و مصائب پیرامون این فتنه بزرگ، در واقع نقشه دشمنان برای جلوگیری از تداوم بیداری اسلامی و تشکیل امت واحده اسلام است.

 

عربستان پرچم داری وحدت امت اسلام را بر عهده گیرد

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اگر حتی چند کشور از کشورهای اسلامی منطقه با یکدیگر متحد و یک دست شوند؛ قدرت بی نظیری نصیب مسلمانان می شود و دیگر دشمنان اسلام نمی توانند این فجایع را در حق مسلمانان اعم از شیعه و سنی به راه اندازند.

 

وی با اشاره به این که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کمیته ای با عنوان کمیته صلح تشکیل شده تا با کشورهای مختلف اسلامی در راستای رسیدن به وحدت مذاکره شود، افزود: اگر برخی از کشورها ادعا می کنند که ایران با برافراشتن پرچم وحدت امت اسلام، به دنبال سلطه گری و رهبری مسلمانان جهان است؛ ایران می پذیرد که این پرچم داری را با اشتیاق به آن کشورها اعطا کند.

 

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: ما قبول می کنیم که عربستان وارد صحنه شده و پرچم دار وحدت امت های اسلامی شود، اما صد افسوس که عربستان این کار را نمی کند چرا که اختیار آنها دست خودشان نیست.

 

وی اضافه کرد: آنها می خواهند قدرت را از دست بیگانه بگیرند در حالی که غافل از قدرت مسلمانان هستند و نمی دانند که اگر وحدت اسلامی حاصل شده و امت واحده اسلام تشکیل شود؛ هیچ قدرتی در جهان توان برابری با آنها را ندارد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات